Koronawirus rozprzestrzenia się w Polsce w coraz szybszym tempie, a skutki tego znajdują odzwierciedlenie m.in. w działaniu różnych instytucji – dotyczy to również Cmentarza Komunalnego w Częstochowie, który postanowił wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu placówki.
W poniedziałek 16 marca Cmentarz Komunalny wdrożył działania profilaktyczne w zakresie swoich usług.
– Przede wszystkim dotyczy to działań, które wiążą się z ochroną pracowników, tj. Biura Obsługi Cmentarza – mówi Jarosław Wydmuch, dyrektor zakładu. – Do tego biura może jednocześnie wejść tylko jedna osoba ze sprawą. Do tej pory mogły tam wejść nawet 3 osoby, jednak od poniedziałku klienci muszą czekać na swoją kolej. W tym celu stworzyliśmy dla nich specjalną poczekalnię, w której dodatkowo znajduje się płyn dezynfekujący.
Wydmuch zwraca uwagę na to, jak epidemia koronawirusa wpłynęła na ilość ludzi odwiedzających groby swoich bliskich.
– W tym tygodniu obserwujemy zmniejszone zainteresowanie choćby kaplicami, gdyż ludzie sami postanawiają sobie, by nie przebywać w większych zgromadzeniach. Zauważamy także zmniejszającą się ilość osób odwiedzających cmentarz – najwyraźniej ludzie wolą zostać w domu.
W kaplicach cmentarza zostały także wywieszone tablice z informacją, dotyczącą maksymalnej liczby osób, jaka może w nich jednocześnie przebywać, tj. 50. Znajdują się tam też płyny do dezynfekcji rąk. Cmentarz nadal jednak pracuje w pełnym zakresie i całodobowo. Wyjątkiem jest Biuro Obsługi Cmentarza, którego czas pracy został skrócony do godz. 16:00. Kancelaria nie będzie ponadto czynna w sobotę.
MSI
Fot.: Cmentarz Komunalny w Częstochowie