Zmiany w Urzędzie Miasta Częstochowy. Od połowy stycznia do lutego potrwa reorganizacja struktury magistratu, w wyniku której powstaną nowe biura oraz wydziały.
Jedną ze zmian jest podwyższenie rangi jednostki zajmującej się sprawami prezydenta miasta z referatu do odrębnego wydziału – a dokładniej mówiąc kancelarii. Ma to usprawnić działanie jednostki. To nie wszystkie zmiany w sposobie funkcjonowania urzędu.
– W strukturze pojawi się Biuro Inżyniera Ruchu, które otrzyma nowe zadania pojawiające się w urzędzie miasta. Biuro będzie zajmowało się (m.in.) organizacją ruchu, monitorowaniem wykonania organizacji ruchu, przekazywaniem jej do realizacji – mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik częstochowskiego magistratu.
Biuro Inżyniera Miejskiego zostanie włączone do Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych, z kolei Biuro Nadzoru Właścicielskiego zostanie wydzielone w Wydziale Mienia i Nadzoru Właścicielskiego. Powstanie również nowy wydział – Windykacji i Należności.
Koszt podwyżek dla kierowników awansowanych do dyrektora wydziału w przypadku jednego nowego wydziału – kancelarii prezydenta – w skali roku to kilka tysięcy złotych.
PK