Czy Częstochowa się chowa? Nowe logo miasta

„Często chowa” – to nowe logo miasta ogłoszone przez częstochowski magistrat w środę 29 listopada. Dotychczasowe hasło„Jasne, że Częstochowa” nie będzie już używane.

Czy jest to zmiana na lepsze?

Uważam, że to jest słaby projekt. Dotychczasowe hasło promocyjne, które było związane z naszym miastem brzmiało „Jasne, że Częstochowa” było bardzo dobre, trafne, ujmowało jakby całą istotę zarówno miasta postrzeganego przez mieszkańców, a także – a może przede wszystkim, bo to do nich było kierowane – dla ludzi, którzy mieszkają poza Częstochową. Teraz zaprezentowano projekt, który ma wydźwięk, niepozytywny, bo miasto przedstawia się na logotypie w wyraźnej defensywie, chowa się. Nie wiadomo przed czym i przed kim – mówi częstochowski Senator RP Artur Warzocha.

Jak przekonują twórcy nowej kampanii reklamowej miasta, „w przewrotny sposób chcą zachęcać do odkrywania Częstochowy na własną rękę”. W tym celu z fotografii prezentujących miasto i okolicę twórcy usunęli różne obiekty – m.in. Jasną Górę i Bazylikę Archikatedralną Świętej Rodziny.

PK