“Czytaj PL” w Częstochowie

Krakowskie Biuro Festiwalowe po raz kolejny organizuje akcję “Czytaj PL”.

Projekt dotyczy promowania czytelnictwa poprzez korzystanie z e-booków oraz audiobooków i obejmuje całą Polskę, w tym także Częstochowę.

– Projekt „Czytaj PL” został zainicjowany w 2013 roku – mówi Katarzyna Jakubowiak, koordynatorka akcji. – Od początku organizowany jest w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO i związany jest właśnie z przyznaniem Krakowowi tytułu Miasta Literatury. Początkowo akcja była realizowana wyłącznie w Krakowie, lecz teraz jest akcją ogólnopolską i jesteśmy bardzo dumni z tego, że udało nam się rozszerzyć obszar naszych działań. Do udziału w imieniu Krakowa zapraszane są kolejne miasta partnerskie, w tym również i Częstochowa. Miasta partnerskie rozumieją, że misja szerzenia czytelnictwa jest ważna i dlatego razem z nami plakatują swoje tereny, m.in. instytucje kultury i szkoły i sprawiają, że akcja ta ma szanse znaleźć swoich odbiorców. Cały listopad jest zatem okresem, w którym możemy w różnych zakątkach i zakamarkach znaleźć żółte plakaty „Czytaj PL” i mieć dostęp do 12 bestsellerowych tytułów w całości za darmo – dodaje Jakubowiak.

Współorganizatorka objaśnia również cele projektu.

– Akcja „Czytaj PL” to największa w Polsce akcja promująca czytelnictwo. Poprzez taką akcję chcemy zachęcić czytelników do tego, żeby w listopadzie, który jest nudny, deszczowy i ciemny, ożywili się nieco literaturą. Mamy do wyboru 12 świetnych książek, zarówno w formacie e-bookowym, jak i audiobookowym, które możemy czytać i słuchać, a także, którymi możemy się dzielić. Żeby włączyć się w akcję, wystarczy zainstalować aplikację Woblink i znaleźć na terenie miasta żółty plakat z kodem QR – od tego momentu możemy czytać daną książkę do woli przez cały listopad – wyjaśnia koordynatorka akcji. – Poprzez szeroki wybór tytułów chcemy też pokazać, że możliwości są nieograniczone i że literatura, podobnie jak my, jest różnorodna. Chcemy też promować korzystanie z nowych technologii i jednocześnie dać do zrozumienia czytelnikom, że papierowa książka, pomimo, iż ma swoich zwolenników, nie jest jedynym formatem, umożliwiającym kontakt z literaturą. Z tego powodu serdecznie zachęcamy do korzystania z e-booków oraz audiobooków – podsumowuje Jakubowiak.

W Częstochowie czytelnicy będą mogli znaleźć ponad 30 plakatów, rozmieszczonych w różnego rodzaju instytucjach, takich jak szkoły, pawilony wystawowe Muzeum Częstochowskiego czy urzędy. Mapka z miejscami, w których znajdują się plakaty, dostępna jest na stronie akcji.

MSI

Fot.: czytajpl.pl