Kto z nas nie lubi słuchać ciekawych historii? Umiejętność opowiadania ich w interesujący sposób nie jest jednak czymś oczywistym. Okazuje się, że historię można opowiadać również w … grze komputerowej. 15 lipca, podczas kolejnego już spotkania, dyskutowali o tym miłośnicy komputerów i wszystkiego, co z nimi związane.
Współorganizatorem spotkania jest Marcin Puchalski – pracownik Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie:
– Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: “Jak opowiadać historię w grze komputerowej?” Wszystko zależy od rodzaju gry. Ta historia jest potrzebna albo nie. Opowiada się ją wprost albo poprzez wciąganie gracza w aktualną rozgrywkę. Można ją opowiadać za pomocą obrazów i dźwięków albo tradycyjnie, wykorzystując słowa.
Jak zaznacza Marcin Puchalski, spotkania twórców gier mają charakter otwarty:
– Może tu przyjść każdy, kto lubi grać w gry, kto już je tworzy, kto chciałby je tworzyć albo nie wie, czy chciałby je tworzyć, każdy, kto programuje i nie programuje, każdy, rysuje, maluje, komponuje muzykę albo po prostu lubi opowiadać historie.
Spotkanie odbyło się na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie.
MO