Kampania “Mam Kota na punkcie mleka” w Częstochowie

SAM_0045

“Mam Kota na punkcie mleka” to ogólnopolska kampania, która dziś (21 kwietnia) zagościła w Częstochowie. Jej celem jest edukowanie dzieci o roli mleka w ich codziennej diecie. Jest to trzecia edycja akcji, w której dotychczas udział wzięło 260 tys. uczniów z 2350 szkół.
– Celem kampanii jest kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród dzieci od 7 do 12 lat. W tym roku w 19 miastach w Polsce prowadzone są warsztaty z przeszkolonymi animatorami, którzy w formie gier, zabaw, rebusów uczą dzieci o wartościach odżywczych mleka – informuje rzecznik prasowy kampanii Katarzyna Tarapa.
Z badań Instytutu Ekonomiki i Gospodarki Żywnościowej wynika, że w 2014 roku nastąpił 2-procentowy wzrost spożycia mleka, natomiast w roku 2015 szacowany jest wzrost na poziomie 1% – do 213 litrów mleka na jednego mieszkańca.
– Do dwudziestego roku życia budują się nasze kości i do tego potrzebny jest budulec. Wszystkie najważniejsze składniki, czyli białko i wapń znajdują się właśnie w mleku. Wapń jest bardzo dobrze przyswajalny, ponieważ towarzyszy mu witamina D, a także znajduje się w dobrym stosunku do fosforu. W mleku znajdują się również inne składniki ważne dla rozwoju dziecka, jak na przykład witamina A wpływająca na wzrok albo witaminy z grupy B, które wpływają na układ nerwowy – mówi Joanna Jezierska, dietetyk i specjalista żywienia.
Dziecko powinno wypijać 4 szklanki mleka każdego dnia. Odpowiednikiem jednej szklanki mogą być dwa plastry sera, porcja jogurtu czy maślanki.
Nauka podstawowych zasad żywieniowych poprzez zabawę to doskonała metoda, która pomaga uświadomić dzieciom, jak ważne jest, aby piły mleko codziennie.

Skip to content