Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego rozpoczęła nową kampanię społeczną. Jej nazwa to 4U – „Uważaj, Uciekaj, Ukryj się, Udaremnij Atak”, a została przygotowana po to, by zwiększyć świadomość społeczeństwa w zakresie zapobiegania oraz reagowania na zdarzenia o charakterze terrorystycznym.
Celem kampanii jest przygotowanie i pokazanie w jaki sposób należy oraz nie należy zachować się w czasie ataku terrorystycznego. Materiały przygotowane przez ABW m.in. przestrzegają przed brawurą, ale przedstawiają również najlepsze formy obrony przed potencjalnym napastnikiem.
“Takie kampanie są według mnie potrzebne. Pomagają nie tylko zwiększyć świadomość społeczną odnośnie potencjalnego zagrożenia, ale i przygotować się na nie. Na całe szczęście Polsce takie ataki nie grożą, lecz trzeba być po prostu czujnym i gotowym na każdą ewentualność” – wypowiada się Artur Kucharski, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Częstochowie.
Zarówno władze centralne, jak i władze lokalne zachęcają do zapoznania się z kampanią informacyjną. Chociaż nie grozi nam w tej chwili żadne zagrożenie ze strony terrorystów, warto zawczasu z najważniejszymi zagadnieniami i schematami działania.
Więcej informacji na stronie: https://www.4u.tpcoe.gov.pl/