Czym jest stallking, jak uniknąć niechcianych kosztów podczas korzystania z telefonu, co to jest hejt? O tych i innych zagadnieniach związanych z zagrożeniami jakich ofiarą można paść korzystając z urządzeń elektronicznych i wszechobecnego internetu rozmawiali z uczniami Zespołu Szkół nr 1 w Częstochowie pracownicy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wspólnie z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów zainaugurowali dzisiaj, 30 marca, kampanię edukacyjną „Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową”. W trakcie spotkań z najmłodszymi częstochowianami mają zwracać im uwagę na to, że smartfon czy komputer z dostępem do internetu to nie tylko skarbnica wiedzy, ale i źródło potencjalnych niebezpieczeństw.
– Akcja informacyjna skierowana jest do dzieci, które korzystają ze smartfonów, aby zasygnalizować im, że te urządzenia nie tylko mogą sprawiać wiele przyjemności, ale również szereg zagrożeń dla tych młodych ludzi czyha korzystając z tego typu urządzeń – mówi Wojciech Krogulec, Miejski Rzecznik Konsumentów. – Chciałbym, żeby w tych wszystkich szkołach w Częstochowie, w których będzie takie zapotrzebowanie ze strony dyrekcji czy grona pedagogicznego, żeby można było spotkać się i porozmawiać o tych zagrożeniach. Takie działania profilaktyczne są bardzo istotne, żeby nie podejmować działań wtedy, kiedy ten problem już się pojawi, ale spróbować uniknąć pewnych problemów.
Prelegenci z UKE zwracali uwagę na fakt, że bardzo duża rola w uchronieniu młodzieży między innymi od przestępstw w sieci, należy do rodziców. Świadome udostępnianie dzieciom nowinek elektronicznych i w miarę możliwości cykliczne monitorowanie treści z jakich one korzystają nie powinno być dla rodziców przykrym obowiązkiem, ale sposobem na uniknięcie przykrych niespodzianek w przyszłości.

ZD

Skip to content