Nowy Twist na regularnych trasach Częstochowy

Fot. Radio Fiat

Po wykonaniu blisko 800 km jazd testowych bez pasażerów po częstochowskich torach, w środę (13 maja) pierwszy z dziesięciu zamówionych Twistów drugiej generacji wyjechał na regularne kursy. Niskopodłogowe tramwaje jeżdżą po ulicach Częstochowy już od blisko ośmiu lat.

Tabor najnowszej generacji składów produkowanych przez bydgoską fabrykę PESA miał pojawić się w Częstochowie już w ubiegłym roku, jednak ze względu na dużą liczbę zamówień, miasto zmuszone było czekać.

– Ilość zamówień, które spadły na naszą PESĘ spowodowała, ze nie byli w stanie tak szybko zrealizować produkcji. Byliśmy pierwszym miastem, które przystąpiło do przetargu. Z czasem pojawiły się kolejne przetargi i kolejni zamawiający, w związku z czym realizacja zamówień spowolniła – tłumaczył Piotr Grzybowski, pełniący obowiązki dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.

Według zapewnień producenta drugi egzemplarz Twista 2.0 pojawi się już pod koniec maja. Wszystkie nowe tramwaje mają pojawić się na lokalnych torach do końca tegorocznych wakacji. Jak zapewnia Mariusz Sikora, prezes częstochowskiego MPK, pasażerowie będą się w nich czuli równie komfortowo, co w poprzednim modelu.

– Nowy tramwaj jest niskopodłogowy tak, jak poprzedni model. Ponadto posiada biletomaty, Wi-Fi, daje możliwość płacenia w kasowniku kartą płatniczą oraz jest w pełni klimatyzowany. Jest także cichszy – wymieniał prezes MPK.

W południe przy zajezdni MPK przy al. Niepodległości miała miejsce oficjalna inauguracja pasażerskiego kursu przez pierwszy z dziesięciu nowych składów. W porównaniu do poprzedniej wersji zmodyfikowano nadwozie, udoskonalono właściwości jezdne i widoczność. Twist 2.0 jest ponadto bogatszy o szereg udogodnień dla motorniczych i pasażerów, które poprawiają jakość pracy i podróży.

BNO