PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace na linii nr 1, czyli popularnej „Wiedence”. Prace obejmują m.in. odcinek Częstochowa-Poraj i mają na celu skrócenie czasu podróży oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.

O inwestycji mówi Katarzyna Głowacka z Polskich Linii Kolejowych:

Inwestycja nie wstrzymała ruchu pociągów. Prace na 17-kilometrowej trasie od Częstochowy do Poraja obejmują wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów. Podróżni skorzystają z podwyższonych peronów na przystankach Częstochowa Raków, Korwinów oraz na stacji Poraj. Perony będą antypoślizgowe, oświetlone, monitorowane, wyposażone w nowe wiaty i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na peron Częstochowa Raków podróżni dostaną się wyremontowanym przejściem podziemnym. PLK na stacji Poraj budują nową nastawnię, a nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Podobny efekt zapewni modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych. Obiekty zyskają nową nawierzchnię drogową i urządzenia zabezpieczające. Prace obejmują również mosty i przepusty. W trzecim kwartale planowane jest zakończenie prac na jednym i przejście z robotami na drugi tor — mówi Katarzyna Głowacka.

Prace trwają również na odcinku Poraj-Zawiercie, na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Podróżni mogą już korzystać z podwyższonych peronów, a obiekty zostaną wyposażone jeszcze w nowe wiaty przystankowe, ławki, oświetlenie, monitoring i system informacji pasażerskiej. O efektach prac na „Wiedence” opowiada Katarzyna Głowacka:

Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie nie tylko zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i zapewnienie dostępu do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Skróci się czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut. Pociągi pojadą szybciej – prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Korzystne zmiany spotkają również przewoźników towarowych. Zakończenie prac między Częstochową a Zawierciem jest planowane na trzeci kwartał 2020 roku — podkreśla Katarzyna Głowacka.

Koszt inwestycji współfinansowanej ze środków unijnych opiewa na 380 milionów zł.

AK

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content