Pół miliona klientów obsłużonych zdalnie

Ponad pół miliona klientów w ciągu ostatniego miesiąca załatwiło swoje sprawy w TAURONIE korzystając ze zdalnych kanałów kontaktu. Największy wzrost został odnotowany przy zawieraniu umów przez internet. W drugiej połowie marca, w porównaniu z drugą połową lutego, klienci TAURONA zawarli w ten sposób o 71 proc. umów więcej.
W połowie marca w trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów, TAURON zawiesił działalność stacjonarnych Punktów Obsługi Klienta, wzmacniając jednocześnie elektroniczne kanały obsługowe.
– Od wielu lat inwestujemy w elektroniczne formy kontaktu z klientami i na bieżąco wprowadzamy nowe funkcjonalności. Dzięki temu teraz, w tej nadzwyczajnej sytuacji, nasi klienci mogą załatwić wszystkie sprawy bez wychodzenia z domu – informuje Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia. – Do dyspozycji klientów są m.in. internetowe serwisy obsługowe, czat online, formularze kontaktowe czy infolinie obsługowe i sprzedażowe – dodaje prezes TAURONA.
Uniwersalnym narzędziem jest serwis obsługowy Mój TAURON, który można założyć poprzez stronę internetowa www.tauron.pl lub aplikację mobilną. Korzystanie z konta umożliwia samodzielne zarządzanie swoją umową. Można na przykład podać stan licznika, zmienić okres rozliczeniowy, czy opłacić rachunek za prąd i gaz. To wszystko możliwe jest bez wychodzenia z domu i bez ograniczeń czasowych. Mój TAURON działa siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. O przydatności serwisu świadczy fakt, że ma ponad 1,3 mln użytkowników, którzy przez Mój TAURON załatwiają teraz o 15 proc. spraw więcej.
Egzamin zdają też inne formy zdalnej obsługi, dzięki którym klienci mogą m.in. wystąpić o zmianę prognozy czy dokonać wyboru oferty. W ciągu ostatnich czterech tygodni o 30 proc. wzrosła liczba klientów, którzy załatwili swoje sprawy wysyłając do TAURONA wiadomość e-mail. Liczba osób obsłużonych w tym okresie przez infolinie wzrosła z kolei o 25 proc.
– Obsłużenie w sposób zdalny znacznie większej ilości spraw, z którymi zwracają się do nas klienci, jest dla nas wyzwaniem. Na bieżąco monitorujemy ruch na naszych infoliniach. Sprawdzamy, z czym użytkownicy serwisów internetowych TAURONA mają problemy i układamy nawigację na stronach tak, by klienci intuicyjnie odnajdywali interesujące ich sprawy – wyjaśnia Rafał Soja, prezes zarządu TAURON Sprzedaż. – Zależy nam również na tym, by poprzez stronę internetową klient mógł poznać naszą ofertę i wybrać tę, która najbardziej mu odpowiada – dodaje Rafał Soja.
Szczegółowe informacje o tym, jak najprościej załatwić sprawy związane z dostawą energii elektrycznej, przyłączeniem do sieci czy sprzedażą prądu i gazu znajdują się na stronach www.tauron.pl oraz www.tauron-dystrybucja.pl w sekcji „Załatw sprawy bez wychodzenia z domu”.

źródło: www.tauron.pl

Skip to content