Od 1 stycznia 2015 r. będą obowiązywały nowe legitymacje służbowe policjantów. Nowe dokumenty będą posiadały więcej zabezpieczeń; będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 r. Zachowają obecnie obowiązujące wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od aktualnych dokumentów, nowe legitymacje będą zawierały nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę.
U policjanta, który pełni służbę w komisariacie policji, na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej, komendy miejskiej lub komendy rejonowej, na obszarze działania której znajduje się komisariat. Policjant, który pełni służbę w komisariacie specjalistycznym lub w ośrodku szkolenia policji, na legitymacji będzie miał umieszczoną nazwę komendy wojewódzkiej lub stołecznej.
Wprowadzone zmiany pozwolą obywatelom na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której podejmujący interwencję funkcjonariusz pełni służbę. Aktualnie używane legitymacje tracą ważność 31 grudnia br. Szacuje się, że jednostkowy koszt wydania nowych legitymacji służbowych wyniesie 22 zł. Zmiany zainicjowało rozporządzenie MSW.