Fot. czestochowa.pl

W związku z łagodzeniem kolejnych obostrzeń związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 powraca nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie w formie stacjonarnej. Przypomnijmy, że taka pomoc była świadczona w ostatnim czasie wyłącznie w sposób zdalny.

O tym, jak skorzystać z takiej pomocy.

– Należy przestrzegać kilku zasad bezpieczeństwa. Na poradę w punkcie bezpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może zgłosić się osoba wyłącznie zdrowa oraz taka, która nie przebywa z osobą objętą kwarantanną lub izolacją. Należy też pamiętać o dezynfekcji rąk, maseczkach lub przyłbicach, a także własnych przyborach, takich jak długopis czy notatnik. W pomieszczeniu, w którym udzielana jest porada, może znajdować się wyłącznie osoba, która z takiej porady korzysta. Kolejny warunek to utrzymywanie dwumetrowego odstępu. Mimo uruchomienia stacjonarnych punktów nadal można korzystać z porad zdalnych przez telefon lub e-mail – mówi Łukasz Stacherczak z biura prasowego Urzędu Miasta Częstochowy.

Aby skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej, należy pobrać oświadczenie z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta. Należy wskazać tam preferowany przez nas sposób kontaktu, podpisać dokument, zrobić skan lub zdjęcie dokumentu i wysłać go na adres npp@czestochowa.pl. W odpowiedzi zostanie przekazana informacja o terminie przeprowadzenia porady.

BNO

Skip to content