W dobie koronawirusa wszystkie instytucje pracują w nieco innym trybie. Dotyczy to także Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie, który wprowadził istotne zmiany w funkcjonowaniu swojej placówki.
Jak mówi Olga Dargiel, rzecznik instytucji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zaleca załatwianie wszelkich spraw drogą elektroniczną.
– Przede wszystkim prosimy o to, aby maksymalnie ograniczyć wizyty w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – takie spotkania możliwe są teraz tylko w wyjątkowych przypadkach i tylko po uprzednim umówieniu się przez telefon z pracownikiem. Większość spraw jednak można załatwić drogą telefoniczną, mailową i za pośrednictwem systemów informatycznych. Pracownicy są przygotowani do tego, żeby przeprowadzić rozmowę w taki sposób, by można było te sprawy załatwić bez wychodzenia z domu.
Jednocześnie MOPS udziela wsparcia w związku z epidemią.
– Warto również wspomnieć, że w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej uruchomiono dwie specjalne infolinie, których numery można znaleźć na naszej stronie internetowej. Poprzez te infolinie nasi pracownicy informują o tym, jakie formy pomocy są w Częstochowie udzielane w związku z trwającą epidemią – mówi Dargiel. – Ponadto koordynujemy działania, związane z osobami na kwarantannie, tzn. kiedy dostajemy informację o osobie, która na kwarantannie przebywa, staramy się jej zapewnić ciepły posiłek.
Funkcjonowanie placówek, które podlegają częstochowskiemu MOPS-owi – Centrum Pomocy Dziecku Niepełnosprawnemu i Jego Rodzinie oraz Dzielnicowych Ośrodków Społeczności Lokalnej – również uległo zmianie. Działanie Centrum Pomocy Dziecku Niepełnosprawnemu i Jego Rodzinie zostało zawieszone, z kolei Dzielnicowe Ośrodki Społeczności Lokalnej funkcjonują zdalnie lub przez internet. Sprawy urzędowe można załatwiać m.in. poprzez skrzynkę podawczą ePUAP.
MSI