Praca wre czy nie?

Trwa budowa węzłów przesiadkowych w Częstochowie. Prace są prowadzone przy dworcu głównym od strony ul. Piłsudskiego, na Stradomiu i na Rakowie. W tym ostatnim miejscu jeszcze kilka dni temu można było ujrzeć plac budowy, tyle że… robotników było brak, co mogło dziwić mieszkańców tej dzielnicy.

Jak mówi rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu, Maciej Hasik o żadnym wstrzymaniu prac czy większej przerwie nie może być mowy.

Mając na uwadze okolice dworca PKP Raków i tego placu budowy, to jest to bardzo specyficzny teren, który pod ziemią kryje także sporo sieci, sporo instalacji, których na przykład nie było w mapach, planach, które są w trakcie budowy odkrywane i trzeba na bieżąco bez szkody, jakiejkolwiek sieci, jakiegokolwiek podmiotu podejmować działania, które po pierwsze pozwolą na realizację dalszej części prac, ale jednocześnie pozwolą na przebudowę tychże sieci i zabezpieczenie ich, tak aby nikt na tym nie ucierpiał. A te tereny mają po kilkadziesiąt lat i pod ziemią różne się kryją czasami niespodzianki niespodziewane i plany tego nie obejmowały. Nie zostało wskazane na przykład jakieś łącze podziemne, a w trakcie prac się okazuje, że ono tam funkcjonuje. I trzeba na bieżąco podejmować stosowne działania i wykonawca podejmuje takie działania w porozumieniu z MZDIT. I nie raz wymaga to kilkudniowego przestoju, czy jakichś analiz, czy uzgodnień, by budując jedno, nie niszczyć czegoś innego co pod ziemią się znajduje. – tłumaczy rzecznik MZDIT, Maciej Hasik.

W związku ze sprzyjającą aurą, w najbliższych tygodniach i miesiącach prace powinny przebiegać zgodnie z harmonogramem, a przestojów powinno być jak najmniej. Będą za to kolejne utrudnienia.

Wkraczają prace w kolejny etap, etap przebudowy ciągów pieszo rowerowych, które to prace mogą generować dodatkowe utrudnienia dla ruchu pieszego, rowerowego i także samochodowego na zasadzie jakichś dodatkowych wygrodzeń, bądź lekkich modyfikacji organizacji ruchu. Bowiem przypomnijmy, że także właśnie sieć ciągów pieszo rowerowych jest przebudowywana a mało tego zostanie przebudowana bądź nowo wybudowana sieć rowerowych dróg, które połączą wspomniane trzy dworce. Dlatego też jesteśmy na kolejnym etapie realizacji tej inwestycji i jeśli chodzi o ważne informacje dla mieszkańców, to można się spodziewać dodatkowych utrudnień z tego tytułu, wygrodzeń czy ograniczenia w ruchu dla pieszych, rowerzystów. W mniejszym niż dotąd stopniu dla ruchu samochodowego, ale podkreślamy to jest plac budowy i tutaj na bieżąco informujemy o tym jak te prace przebiegają. Cały czas jednak zalecamy, by zachować ostrożność. – mówi Maciej Hasik.

Termin zakończenia całej inwestycji wyznaczono na połowę czerwca 2020 roku.

PG