Ul. Piłsudskiego – kiedy doczekamy się otwarcia?

fot. Radio Fiat

Nie samym koronawirusem Częstochowa żyje – dokuczliwe mogą też być… prace remontowe, które mają (kiedyś) usprawnić poruszanie się po mieście i prawić, że będzie piękniejsze. Jednym z przebudowywanych miejsc jest ul. Piłsudskiego, przy której trwa budowa węzła przesiadkowego, trwająca na tyle długo, że daje się we znaki mieszkańcom:

– Bardzo długo to trwa – wręcz okropnie się przeciąga. W dodatku na tej budowie nie ma nikogo. Nic kompletnie się tu nie dzieje – mówi częstochowianka. – Bezsensownym pomysłem są zatoczki, znajdujące się na początku ulicy, bo znacznie utrudniają ruch. Owszem, są budowane jakieś miejsca parkingowe, ale znając życie, zostaną wykorzystane do innych celów, skutkiem czego my, mieszkańcy, będziemy mieli duży problem – dodaje zmartwiony mieszkaniec. – Byłem w szoku, jak po kilku miesiącach wróciłem zza granicy, bo nic się tu nie zmieniło. Tak, jak było, kiedy wyjeżdżałem, tak jest do tej pory – podsumowuje inny częstochowianin.

Zdaniem rzecznika Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie, Macieja Hasika, prace nad węzłami przesiadkowymi przebiegają zgodnie z planem:

– Prace budowlane w obrębie dworców: Częstochowa Główna (od ul. Piłsudskiego), Stradom PKP i Raków PKP są na tyle zaawansowane, że z placów budowy powoli wyłania się ostateczny kształt każdego z powstających centrów. Przypomnijmy, że oprócz zagospodarowania na nowo otoczenia dworców, w ramach inwestycji wymienione centra przesiadkowe zostaną połączone siecią dróg rowerowych (ok. 10 km), w ich obrębie powstają komfortowe parkingi dla samochodów i rowerów, miejsca „park and ride” i postojowe dla taxi, a klienci komunikacji miejskiej zyskają bezpieczne rozwiązania do obsługi pasażerskiej. Ponadto przebudowane zostały wszystkie sieci podziemne oraz infrastruktura dróg i chodników przyległych do budowanych węzłów (ul. Piłsudskiego, ul. Pułaskiego, Skwer Junaków, ul. Rejtana) – dodaje rzecznik.

Przypomnijmy, że całość inwestycji z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej to koszt ok. 69 mln zł. Prace zasadnicze przy realizacji inwestycji mają zakończyć się latem tego roku. Poniżej prezentujemy zdjęcia, przedstawiające aktualny stan budowy.

MSI