Urząd Stanu Cywilnego w czasie pandemii

Fot. Radio Fiat

W dobie koronawirusa załatwianie niektórych formalności może być problematyczne. W częstochowskim Urzędzie Stanu Cywilnego interesanci mogą załatwić swoje sprawy po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub przez skorzystanie ze specjalnej platformy internetowej.

Więcej na temat funkcjonowania urzędu, mówi naczelnik Rafał Bednarz.

– Wszystkie sprawy, które zostają nam powierzone, staramy się realizować w szybkim tempie. Proces załatwiania formalności przyspiesza wcześniejsze telefoniczne umówienie się na spotkanie. Jedynie rejestracja zgonów odbywa się w trybie jak przed pandemią. Zmieniło się tylko wejście do budynku w celu zgłoszenia zgonu. Teraz rejestracja odbywa się od ul. Focha. Informujemy też, że po urodzeniu dziecka, rodzice otrzymują w szpitalu numer telefonu, pod który należy zadzwonić, aby umówić się na sposób sporządzenia aktu urodzenia.

Wszelkie formalności można załatwić również przez internet, korzystając z profilu zaufanego.

– Wiele udogodnień związanych przede wszystkim z odpisem aktu cywilnego można załatwić online. Jest to swojego rodzaju podpis elektroniczny, który można załatwić przez internet, zakładając konto na platformie. Przy pomocy narzędzi internetowych, można zamówić sobie taki odpis bezpośrednio do domu. Zachęcam do tego, ponieważ wersja elektroniczna odpisu w codziennym obrocie prawnym ma niewielkie zastosowanie. Warto zamówić sobie wersję papierową na adres domowy.

Więcej informacji dotyczących załatwiania wszelkich formalności, znaleźć można na stronie internetowej Urzędu Stanu Cywilnego. Pracownicy apelują o częstsze korzystanie z usług online, a w przypadku obsługi bezpośredniej o przestrzeganie zasad sanitarnych.

ABK

Skip to content