Zabierz głos w sprawie nocnej linii tramwajowej – masz czas do jutra

TRAMWAJ-www-720x540

Jeszcze tylko do jutra (28 lutego) można zabrać głos w sprawie nocnej komunikacji miejskiej. Na stronie zarządu dróg znajduje się pięć koncepcji dotyczących ewentualnych zmian w komunikacji nocnej. Wszystko zaczęło się od protestów mieszkańców bloku przy ul. Jesiennej, którym przeszkadzał nocny hałas powodowany przez tramwaje. Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie postanowił więc zlikwidować nocną linię tramwajową, jednak protesty mieszkańców miasta doprowadziły do zmiany stanowiska MZDiT.
– Nocna komunikacja tramwajowa w Częstochowie istnieje już od kilkudziesięciu lat. Chcieliśmy wprowadzić pewne modyfikacje i stąd zwróciliśmy się o opinie – ewentualnie wnioski – do mieszkańców naszego miasta korzystających z komunikacji nocnej. Trzeba zaznaczyć, że komunikacja nocna cieszy się coraz mniejszym powodzeniem. Niemniej jednak zaproponowaliśmy kilka rozwiązań – mówi wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie Stanisław Sosnowski.
Wśród pięciu propozycji zmian w nocnej komunikacji tylko jedna zakłada pozostawienie nocnej linii tramwajowej bez zmian. Pozostałe zakładają zastąpienie tramwajów autobusami. Opinie mieszkańców nadesłane do MZDiT mają wpłynąć na to, który z wariantów zostanie wprowadzony w życie.
Wariant 1
Komunikacja nocna tramwajowa – linia N0 pozostaje bez zmian.
Częstotliwość kursowania co 30 minut w relacji Fieldorfa-Nila – Stadion Raków w każdą noc.
Linie autobusowe N1, N2, N3 i N4 kursują nocą w weekendy.
Wariant 2
Autobusy zastępują tramwaje na linii nocnej N0.
Częstotliwość kursowania co 30 minut w relacji Fieldorfa-Nila – Stadion Raków w każdą noc.
Trasa pozostaje bez zmian.
Linie autobusowe N1, N2, N3 i N4 kursują nocą w weekendy.
Wariant 3
Autobusy zastępują tramwaje na linii nocnej N0.
Częstotliwość kursowania co 30 minut, w relacji Fieldorfa-Nila – Stadion Raków i Fieldorfa-Nila – Raków Dworzec PKP naprzemiennie w każdą noc.
Linie autobusowe N1, N2, N3 i N4 kursują nocą w weekendy.
Wariant 4
Zamiast linii tramwajowej N0 zostaje uruchomiona linia autobusowa N5, która jeździ w każdą noc z częstotliwością co 30 minut od pętli Kukuczki ulicami: Sosabowskiego, Fieldorfa – Nila, Aleją Wyzwolenia, Aleją Armii Krajowej, Aleją Kościuszki, Aleją Wolności, Aleją Niepodległości, Jagiellońską, Orkana, 11 Listopada, Jesienną, Bohaterów Katynia do pętli Błeszno.
W porównaniu do aktualnej trasy linii tramwajowej zwiększa się obsługa pasażerów w rejonie północnym, w południowej części linia N5 zostaje skrócona do pętli Błeszno aby w weekendy nie dublować trasy z linią N4 do Stadionu Raków.
Wariant 5
Zamiast linii tramwajowej N0 zostaje uruchomiona linia autobusowa N5, która jeździ w każdą noc z częstotliwością co 30 minut od Fieldorfa – Nila ulicami: Aleją Wyzwolenia, Aleją Armii Krajowej, Jana Pawła II, Warszawską, Garibaldiego/Katedralną, Wilsona/Piłsudskiego, Aleją Najświętszej Maryi Panny, Aleją Wolności, Aleją Niepodległości, Jagiellońską, Orkana, 11 Listopada, Jesienną, Bohaterów Katynia do pętli Błeszno.
W porównaniu do aktualnej trasy linii tramwajowej zwiększa się obsługa pasażerów w śródmieściu, na południowej części linia N5 zostaje skrócona do pętli Błeszno aby w weekendy nie dublować trasy z linią N4 do Stadionu Raków.

Skip to content