Kampania „Mam kota na punkcie mleka” zagościła w Częstochowie

Obraz 002

W Miejskim Domu Kultury przy ul. Łukasińskiego w Częstochowie odbyło się dziś (27 maja) spotkanie z przedstawicielami kampanii „Mam kota na punkcie mleka”. O założeniach projektu mówi Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka:
[audio:http://czestochowskie24.pl/wp-content/uploads/2014/05/www-jemieljanczuk.mp3]

W Polsce produkuje się niceo ponad 12 miliardów litrów mleka rocznie. Choć pod tym względem zajmujemy piąte miejsce w Unii Europejskiej, spożycie mleka w naszym kraju jest niemal o połowę mniejsze niż średnia unijna i wynosi 195 litrów na osobę rocznie.
Dlaczego mleko i przetwory mleczne powinny znaleźć stałe miejsce w codziennej diecie dzieci i młodzieży? Na to pytanie odpowiada Aneta Średzińska – ekspert kampanii: [audio:http://czestochowskie24.pl/wp-content/uploads/2014/05/www-sredzinska.mp3]

Podczas spotkania w Miejskim Domu Kultury dzieci ze szkół podstawowych poprzez gry i zabawy z kotem Mleczysławem uczyły się dobrych nawyków, związanych ze spożywaniem produktów mlecznych.