14 sierpnia Koleje Śląskie poinformowały, że wystąpią czasowe problemy z zakupem biletów poprzez Internet. Za kłopotliwą dla pasażerów sytuację nie odpowiada jednak wojewódzki przewoźnik, a spółka PKP Informatyka. Dzisiaj, w drugi dzień po weekendzie, awaria wciąż trwa, a po bilet lepiej udać się tradycyjnie do kasy.
– Byliśmy zmuszeni wstrzymać sprzedaż biletów tą drogą [internetową] ze względu na problemy z prawidłowym generowaniem biletów. Pojawiały się one np. bez uwzględniania odpowiednich ulg handlowych dotyczących biletów promocyjnych Kolei Śląskich, jak „Silesia Weekend”, czy też nie były prawidłowo generowane bilety dla osób z ulgami ustawowymi – mówi Magdalena Iwańska z Kolei Śląskich. – Z tego względu musieliśmy czasowo wyłączyć system sprzedaży internetowej, ponieważ istniało niebezpieczeństwo, że nasi pasażerowie otrzymają bilety niezgodnie z oczekiwaniami.
Stanowisko PKP Informatyka w tym momencie nie jest znane.
– Obecnie współpracujemy z PKP Informatyka w usuwaniu usterek biorąc udział w testach. Pełna sprawność systemu zostanie przywrócona, gdy tylko zostaną rozwiązane problemy w systemie PKP Informatyka. W tym momencie nie jesteśmy w stanie podać konkretnej daty – wyjaśnia Magdalena Iwańska.
PKP Koleje Śląskie prowadzą sprzedaż biletów nie tylko przez internet, zakup jest więc możliwy.
Koleje Śląskie to lokalny przewoźnik, którego założycielem i właścicielem jest województwo śląskie. Przewozi pasażerów od 2011 r. PKP Informatyka to największym w Polsce dostawcą usług informatycznych (IT) dedykowanych firmom działającym na rynku transportowo-logistycznym.
Krzysztof Rygalik