Z powodu wprowadzenia kwarantanny na terenie Polski, Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS. O szczegółach mówi Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim:

– W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do klientów ZUS z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach od 8.00 do 15.00. W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl. Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod adresem: www.zus.pl. 

Przedsiębiorcy zainteresowani formami wsparcia ZUS w sytuacji niemożności opłacenia na czas składek lub chcący uzyskać informację na temat rozłożenia długu na raty mogą kontaktować się z doradcami do spraw ulg i umorzeń. Doradca zaproponuje przedsiębiorcy najdogodniejszą formę spłaty należności. Pomoże w wypełnieniu dokumentacji niezbędnej do udzielenia ulgi i poinformuje o etapach rozpatrywania wniosku.

– Usługę tę kierujemy do osób, które mają trudności i zaległości w regulowaniu składek. Zachęcamy, aby korzystać z tego telefonicznie lub mailowo. Z usługi tej mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, ale także inne osoby, które są zobowiązane do spłaty należności, w tym również osoby zobowiązane do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń. Doradca do spraw ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta przedstawi najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności, zawieszenie postępowania egzekucyjnego. Przypominamy, że ZUS może umorzyć należności w przypadku stwierdzenia całkowitej nieściągalności należności lub gdy osoba opłacająca należności znajduje się w trudnej sytuacji finansowej i rodzinnej. – wyjaśnia Beata Kopczyńska.

Do ZUSu można dzwonić pod numer tel. 22 560 16 00, w dni robocze w godz. od 7:00 do 18:00. Wszystkie informację znajdują się na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content