Podczas prac związanych z budową pętli autobusowej na ulicy Piłsudskiego przy dworcu głównym PKP w Częstochowie ekipy budowlane natrafiły na ruiny podpiwniczeń.

Nie wiadomo czy odkryte budowle pamiętają czasy kolei warszawsko – wiedeńskiej. Wiadomo natomiast, że wcześniej znajdowały się tam postmodernistyczne budowle, które je zastąpiły. Wykonawca inwestycji wraz z pracownikami i dyrekcją są w trakcie przeprowadzania konsultacji i wizji lokalnych. O szczegółach mówi rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie, Maciej Hasik:

Wszystko wskazuje na to, że nie są to żadne wartościowe wykopaliska. Poza częściowo zapadniętymi podpiwniczeniami nic tam nie ma.

Wokół odkrycia narosły też plotki, które Maciej Hasik dementuje.

Pragnę też zdementować informacje, które pojawiły się w przestrzeni publicznej, ze oprócz podpiwniczeń znaleziono jakieś szczątki. Nie ma takiej sytuacji i jeśli nic się w tym temacie nie zmieni to myślę, ze za kilka dni będziemy mieć pełną wiedzę na temat znaleziska.

Prace przy ulicy Piłsudskiego, gdzie doszło do odkrycia ruin to jeden z elementów budowy trzech węzłów przesiadkowych. Jest to bardzo ważna inwestycja zarówno dla mieszkańców miasta, jak i regionu.

Realizacja budowy węzłów przesiadkowych trwa. Jest to specyficzna inwestycja, bo realizowana przez jednego wykonawcę w trzech lokalizacjach jednocześnie. Nie było czegoś takiego wcześniej i to też jest jakaś nauka dla nas. Nie mniej na razie przeprowadzane są te prace płynnie i w związku z tym informujemy na bieżąco o kolejnych zmianach w organizacji ruchu – dodaje Maciej Hasik.

Największym celem inwestycji jest ułatwienie komunikacji przesiadkowej oraz odciążenie ruchu drogowego w sercu Częstochowy.

220 tys mieszkańców Częstochowy to jedno, ale 40 tys (a takie są szacunki) mieszkańców regionów okolicznych miejscowości powiatów i subregionu północnego codziennie do Częstochowy przybywa, a mieszkają poza miastem. Jeśli część z nich będzie w stanie zrezygnować dzięki tym ułatwieniom ze swojego transportu to będzie to co chcemy osiągnąć, dzięki tej inwestycji – mówi rzecznik.

Budowa węzłów przesiadkowych w Częstochowie jest jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Koszt przebudowy okolic trzech dworców to blisko 70 mln zł.

BNO

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content