W piątek, 21 lipca, w Biurze Interwencji Senioralnej przy ul. Krakowskiej 1 w Częstochowie, odbędzie się seminarium pn. „Ochrona praw konsumentów-seniorów”.
Wydarzenie rozpocznie się panelem dyskusyjnym z udziałem Marka Niechciała – prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Ryszarda Majera – senatora RP, Społecznego Rzecznika Praw Osób Starszych oraz Ireny Pianki – przewodniczącej Zarządu Oddziału Okręgowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Częstochowie. Po zakoñczeniu panelu swoją działalność zainauguruje Biuro Interwencji Senioralnej: – To spotkanie inicjuje pracę częstochowskiego Biura Interwencji Senioralnej, czyli takiego miejsca, do którego każda osoba starsza albo jej rodzina, będzie mogła przyjść porozmawiać z profesjonalistami o swoich problemach i szukać porady. W ramach kampanii „Polska przyjazna osobom starszym” uruchomiliśmy infolinię senioralną. Ta infolinia pokazała, że potrzeb sygnalizowanych przez osoby starsze jest tak wiele, że ta infolinia nie wystarcza. Poprosiliśmy zaprzyjaźnione „Stowarzyszenie Prac Socjalnych”, żeby pomyślało o takim przedsięwzięciu, które będzie mogło działać niejako non stop, bo infolinia może działać tylko jeden dzień w tygodniu. Stowarzyszenie Prac Socjalnych przygotowało taki projekt dofinansowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – mówi senator Ryszard Majer.
Uczestnicy seminarium będą również mieli okazję, by obejrzeć wystawę „SIEDEM ZASAD KONSUMENTA SENIORA” autorstwa Artura Jastrzębia z Akademii Jana Długosza w Częstochowie, przygotowaną specjalnie na tę okazję.
MZ