W środę, 23 listopada w budynku Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej odbył się briefing prasowy zapowiadający I edycję Festiwalu reklamy społecznej. Tytuł dwudniowego wydarzenia to: „Trzy Światy – świat realny, świat opowiadany, świat wirtualny”. Organizatorami nowego festiwalu są: Politechnika Częstochowska, Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W. S. Reymonta oraz Miejska Galeria Sztuki.

Ideę festiwalu oraz jego cele przedstawia Iwona Otola – Dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej:

Ideą tego festiwalu jest tak naprawdę zwrócenie uwagi i uwrażliwienia młodych osób na bieżące problemy świata, a ponieważ to oni będą kreować ten świat w przyszłości. I chcielibyśmy, aby nie byli tylko wyłącznie nastawieni na komercję, ale zwracali uwagę na to co się dzieje z naszą planetą. Na to jak będzie wyglądać nasz świat w przyszłości. Dlatego odnosimy się do trzech różnych światów. Świata realnego czyli tego materialnego, który jest dzisiaj. Świata wirtualnego, w którym coraz częściej zaczynamy przebywać. I świata opowiadanego, który powstaje w naszych głowach, którym możemy wizualizować jak byśmy chcieli by wyglądał nasz świat. W związku z tym takie połączenie tych trzech światów mamy nadzieję, że pozwoli nam wywołać z jednej strony trudne pytania, ale z drugiej strony refleksje ludzi młodych, na to gdzie będą chcieli żyć w przyszłości i w jaki sposób komunikację marketingową można skierować, aby ten świat był dla nas przyjazny.

Zespół Szkół Mody i Reklamy im. Reymonta do tej pory kojarzony był głównie z ubraniami. Podczas spotkania, dyrektor Dariusz Zając podkreślił, że chciałby aby młodzież zauważyła potrzebę reklamy i zaczęła ją tworzyć:

Zależy nam na tym, aby reklama społeczna była cały czas obecna w mediach i myślę, że młodzież dzięki temu, że robimy ten festiwal zauważy to i będzie również twórcą reklam społecznych nie tylko konsumenckich. Po za tym staramy się łączyć te wątki, bo jeżeli mamy do czynienia z trzema podmiotami to będzie fajnie, że będzie współpraca między nami.

Większości osób reklama kojarzy się głównie z obrazem. Dlatego nie bez powodu w festiwalu wzięła udział Miejska Galeria Sztuki. W ramach rozpoczynającej się 24 listopada inicjatywy zorganizowany został konkurs, o którego szczegółach mówi Joanna Matyja z Miejskiej Galerii Sztuki:

Konkurs adresowany do uczniów i studentów. Konkurs, którego założenia regulamin przygotowała szkoła Reymonta. I odzew był imponująco szeroki, bo wpłynęło ponad 400 plakatów i kilkadziesiąt filmów. Jest to bardzo bogaty materiał do oceny, a przegląd filmów wraz z oceną jurorską będzie się odbywał w sali kina OKF Ilzuja w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie. To już w piątek i mam nadzieję, że to będzie przegląd imponujący dla widzów jak i dla autorów filmów, dla których czekają nagrody.

Szczegółowy plan Festiwalu Reklamy Społecznej można znaleźć na jego stronie internetowej 3swiaty-fest.pl.

Skip to content