Firma NDI, wykonawca projektu przebudowy starej trakcji tramwajowej ogłosił, że w środę 11 sierpnia przejazd przez torowisko przecinające Aleję Jana Pawła II będzie udostępniony dla ruchu samochodowego. Jak się okazało nie otwarto wszystkich pasów jezdni i nie zakończono wszystkich prac w obrębie przejazdu. Wygląda na to, że utrudnienia będą funkcjonowały nadal, przynajmniej do początku roku szkolnego.
Otwarcie przejazdu, nawet częściowe, nie oznacza końca prac związanych z remontem trakcji tramwajowej na skrzyżowaniu Alei Armii Krajowej i Alei Jana Pawła II. O kolejnych etapach inwestycji mówi przedstawiciel NDI Barbara Sobczyk: Do tej pory udało się przebudować 10 kilometrów toru pojedynczego, w tym pętlę „Raków”, pętlę „Fieldorfa- Nila”, zajezdnię MPK i odcinek od pętli tramwajowej przy ulicy Fieldorfa-Nila do al. Jana Pawła II. We wrześniu planowane są dodatkowo roboty wykończeniowe, porządkowe, nasadzenia i montaż małej architektury.
Chociaż remont trakcji tramwajowej trwa już niemalże rok, wykonawca zapewnia, że tym razem prace zmierzają ku końcowi, a częstochowianie będą mogli korzystać z tramwajów już we wrześniu: Jesteśmy na końcowym etapie przebudowy infrastruktury tramwajowej. Aktualnie kotwiony jest tor – w technologii zielonego torowiska oraz dobiega końca montaż toru w technologii płyt prefabrykowanych. W sierpniu planujemy zakończyć montaż sieci trakcyjnej.
Zapytaliśmy częstochowian co sądzą nt. niemalże pełnego otwarcia przejazdu w Alei Jana Pawła II oraz zapewnień o zakończeniu prac wraz z początkiem roku szkolnego. Większość wypowiadała się bardzo negatywnie względem pracowników zajmujących się trakcją tramwajową. Niektórzy wątpili także w zapewnienia wykonawcy, nadal mając w pamięci częste opóźnienia czy łamania terminów.
Fala remontów wydaje się wreszcie spowalniać, jednak trwające wyburzanie estakady na Rakowie oraz plany budowy przejazdu ponad linią kolejową, łączącego ulicę 1 Maja z ulicą Krakowską, może skutecznie podtrzymać obecne utrudnienia w poruszaniu się po mieście.
JSZ/NDI