Biznesowe efekty pozycjonowania. Dlaczego w wyścigu o TOP 3 w Google lepiej spieszyć się powoli

Biznesowe efekty pozycjonowania. Dlaczego w wyścigu o TOP 3 Google lepiej spieszyć się powoli?

Niewiele firm może sobie pozwolić na cierpliwość w oczekiwaniu na rezultaty działań marketingowych. Wydane pieniądze muszą się zwrócić – i to z jak największą nawiązką. Kwartał czy półrocze często uważa się za wystarczający okres, by dokonać rozliczeń i podsumowania inwestycji. Natomiast w pozycjonowaniu sytuacja jest dokładnie odwrotna, co wynika z kilku odmiennych czynników. Warto je poznać, by potem móc podejmować świadome, odpowiedzialne decyzje.

Boty wyszukiwarki zbierają mnóstwo danych. A na praktyki Black Hat SEO są szczególnie wyczulone

Google kieruje się ustalanymi przez siebie standardami jakościowymi. I bardzo źle odbiera wszelkie próby manipulowania swoimi rankingami. De facto wszelkie czynności związane z pozycjonowaniem mogłyby zostać zaklasyfikowane w ten sposób. Jednak szczególnym nadzorem objęte są głównie działania dotyczące link-buildingu oraz treści. Jakich rzeczy należy się szczególnie wystrzegać?

Tak zwane pozycjonowanie na efekt bazuje na błyskawicznym pozyskiwaniu linków z wątpliwej jakości źródeł oraz tworzeniu treści pod roboty Google. Upychanie słów kluczowych w nienaturalny sposób, ukrywanie części tekstów przed użytkownikami tak, by pozostały czytelne dla botów. Wreszcie kopiowanie cudzych materiałów albo wielokrotne powielanie nieznacznie zmienionej treści.

źródło: https://afterweb.pl/

To wszystko może pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji, ale jedynie na krótką metę. Wyszukiwarka w końcu zorientuje się, że ma do czynienia ze sztucznie napompowaną wydmuszką, a nie stroną tworzoną z myślą internautach i ich potrzebach. Sądząc po tempie, w jakim Google wprowadza kolejne poprawki do swoich algorytmów, nastąpi to prędzej niż później. Nie warto awansować do TOP 3 na chwilę, by potem wypaść z niego na długie lata.

Google docenia domeny z długą historią, które swoją reputację wśród internautów budują systematycznie

Zdobycie należytej renomy to zadanie na wiele miesięcy, a czasami nawet lat. Za to wystarczy kilka mało rozważnych ruchów, by w parę dni albo tygodni stracić efekty całej wcześniejszej pracy. Dlatego specjaliści SEO działają metodycznie, w oparciu o plany i strategie tworzone z dużym wyprzedzeniem. Na jakiej podstawie dobiera się sposoby pozycjonowania? Według ekspertów z agencji AFTERWEB najważniejsze są:
• stan techniczny strony, oceniany podczas audytu On-Site
• dobór słów kluczowych do promowania w wyszukiwarce
• profil linków zewnętrznych, kreowany w możliwie zróżnicowany sposób
regularne publikowanie contentu wysokiej jakości
• wdrażanie wszelkich nowych wytycznych Google dla webmasterów
• poprawianie interfejsu, layoutu oraz UX

Wyszukiwarka umieszcza wysoko te witryny, które reprezentują wysoką jakość. I odpowiadają na pytania oraz potrzeby internautów. Nawet jeżeli konkurencja odjechała daleko do przodu, to trzeba pamiętać że w Google nie ma drogi na skróty. Nadrobienie dystansu jest możliwe, co oznacza robienie więcej oraz lepiej, z korzyścią dla odbiorców jako głównym priorytetem.

Skip to content