Zakończył się przetarg na budowę komunikacyjnych węzłów, które mają powstać przy trzech dworcach kolejowych: głównym, na Stradomiu i Rakowie. Oferenci, którzy zaproponowali wykonanie węzłów zaproponowali kwoty znaczenia przewyższające szacunkowe wyceny miasta.
Częstochowie udało się pozyskać na ten cel 27,5 mln złotych z funduszy europejskich. Miejski Zarząd Dróg i Transportu przewidywał, że do tej kwoty trzeba będzie dołożyć około 12 mln i sumie budowa węzłów przesiadkowych pochłonie niemal 40 mln złotych. Okazało się jednak, że najtańsza oferta w ramach przetargu opiewa na kwotę niemal o połowę wyższą – 59 mln. Skąd tak duże różnice w wycenie ze strony miasta?
– Na razie nie podjęta jeszcze została decyzja, co dalej. Przetarg został unieważniony z powodu niespełnienia warunku kwotowego. Ta inwestycja na pewno zostanie zrealizowana. Myślę, że po 11 listopada będziemy mogli podać jakąś konkretną wiadomość w tej kwestii. Trudno powiedzieć, co było konkretnym powodem. Rozmyły się szacunki z ofertami oferentów – mówi Maciej Hasik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.
Firma Strabag zaoferowała wykonanie projektu za 63 443 580.81 zł, DROG-BUD – za 58 922 512.98 zł, a SKANSKA – 78 201 351.78 zł. Dokładna kwota, jaką miasto zamierzało przeznaczyć na powstanie węzłów przesiadkowych to 39 344 119,66 zł.
Oto wizualizacje projektu budowy węzłów ze strony internetowej meritum-projekt.pl: