Czy plany budowy węzłów przesiadkowych są pod znakiem zapytania?

Wracamy do tematu budowy węzłów przesiadkowych – czy uda się je zrealizować pomimo zbyt niskiej kwoty, jaką miasto przygotowało na ich budowę?

Pod koniec października informowaliśmy o problemie w wyłonieniu firmy, która wykona trzy węzły przesiadkowe przy częstochowskich dworcach kolejowych w Rakowie, Stradomiu i przy al. Wolności. Oferenci w ramach przetargu zaproponowali wykonanie węzłów za kwoty znacznie przewyższające szacunkowe wyceny miasta. Miasto przewidziało na ten cel około 40 mln zł, podczas gdy najtańsza oferta w ramach przetargu opiewała na kwotę niemal o połowę wyższą – 59 mln. Pod koniec października Miejski Zarząd Dróg i Transportu informowało, że decyzja w sprawie inwestycji zostanie podjęta do połowy listopada. Co dalej z planami budowy węzłów przesiadkowych?

Na dziś nie jestem w stanie powiedzieć, jak dalej potoczą się losy proceduralne, bo tu chodzi o wyłonienie wykonawcy. Mieliśmy w międzyczasie zmianę na stanowisku dyrektora MZDiT – Pan Mariusz Sikora został delegowany do MPK. Same procedury przekazania upoważnienia dla zastępców zajęły sporo czasu. Koniec listopada to czas, kiedy będziemy mogli powiedzieć coś bardziej konkretnego. Nie zmienia się jedno: centra przesiadkowe muszą powstać i powstaną – mówi Maciej Hasik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.

Wizualizacja: meritum-projekt.pl:

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content