Jak rozwiązać problem budowy węzłów przesiadkowych?

Wracamy do tematu budowy węzłów przesiadkowych. Pod koniec października informowaliśmy o problemie w wyłonieniu firmy, która wykona trzy węzły przesiadkowe przy częstochowskich dworcach kolejowych w Rakowie, Stradomiu i przy al. Wolności. Oferenci w ramach przetargu zaproponowali wykonanie węzłów za kwoty znacznie przewyższające szacunkowe wyceny miasta.

Miasto przewidziało na ten cel około 40 mln zł, podczas gdy najtańsza oferta w ramach przetargu opiewała na kwotę niemal o połowę wyższą – 59 mln. Pod koniec października Miejski Zarząd Dróg i Transportu informowało, że decyzja w sprawie inwestycji zostanie podjęta do połowy listopada. Jednak w związku ze zmianą na stanowisku dyrektora MZDiT sprawa przeciągnęła się w czasie.

Dziś zapytaliśmy Miejski Zarząd Dróg i Transportu w tej kwestii. Rzecznik instytucji Maciej Hasik poinformował, że jednym z pomysłów jest przedłużenie okresu realizacji budowy węzłów przesiadkowych do połowy 2018 roku i w związku z tym możliwość sięgnięcia po dodatkowe środki na ten cel w budżecie na 2019 rok.

Tekst: Paweł Kmiecik
Wizualizacja: meritum-projekt.pl

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content