Podroze

Walizki spakowane, dom zabezpieczony, najbliżsi poinformowani o naszej nieobecności. Pozostaje więc wyjść z domu i… dowiedzieć się, że podróży, w którym wykupiliśmy nasze wczasy właśnie ogłosiło upadłość. Co zrobić, aby uniknąć takiego scenariusza? Nie ma na to idealnego sposobu, ale jest kilka istotnych zaleceń.

– Przede wszystkim sprawdźmy, czy to biuro figuruje w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki, to jest rejestr ogólnodostępny w Internecie. Sprawdźmy również, czy biuro nie figuruje w Krajowym Rejestrze Dłużników i oczywiście sprawdzajmy na forach internetowych, podchodźmy z dużym rozsądkiem do bardzo atrakcyjnych ofert, które są nieadekwatne do warunków, które oferują – mówi Miejski Rzecznik Praw Konsumentów Wojciech Krogulec.

W przypadku wyjazdu za granicę i bankructwa biura podróży zarejestrowanego w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych możemy liczyć na pomoc marszałka danego województwa w powrocie do kraju.

Co w przypadku bankructwa biura jeszcze przed naszym wyjazdem? Jak mówi rzecznik, najlepiej jest płacić za usługi turystyczne kartą (kredytową lub debetową), ponieważ umożliwia to skorzystanie z tzw. chargebacku czyli procedury odzyskania pieniędzy w przypadku niewykonania przez usługodawcę zawartej umowy.

Tekst i zdjęcie: Paweł Kmiecik

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content