W czasie lutowej sesji Rada Miasta Częstochowy przyjęła uchwały na dofinansowanie zadań inwestycyjnych realizowanych przez osoby fizyczne z zakresu ochrony środowiska, tj. modernizacji systemów grzewczych, montażu instalacji fotowoltaicznych oraz usuwania wyrobów budowlanych zawierających azbest.

Więcej o szczegółach mówi Marcin Breczko inspektor z Biura Prasowego Urzędu Miasta Częstochowa:

– W przypadku likwidacji kotła opalanego węglem i zastąpieniu go ekologicznym źródłem ciepła, tj. podłączeniem do sieci ciepłowniczej, ogrzewaniem elektrycznym, kotłem gazowym, kotłem olejowym bądź pompą ciepła – dofinansowanie wyniesie do 70% kosztów netto zakupu nowego źródła ciepła lub wykonania przyłącza do węzła cieplnego wraz z węzłem, jednak nie więcej niż 6 tys. zł.

Dofinansowanie montażu instalacji fotowoltaicznych wyniesie do 50% poniesionych kosztów netto, jednak nie więcej niż 6 tys. zł. A jak wygląda to w przypadku usuwania azbestu z nieruchomości?

– Dofinansowywane będą koszty demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia na uprawnionym składowisku płyt azbestowo-cementowych z dachu bądź elewacji budynku. Kwota dotacji wyniesie do 70% kosztów netto poniesionych przez wnioskodawcę, ale nie więcej niż 5 tys. zł. Jeśli na nieruchomości zalegają odpady azbestowe zdemontowane na niej przed 1 stycznia 2021 r., to można ubiegać się o dotację na transport i unieszkodliwienia tych odpadów. Dofinansowanie wyniesie do 50% kosztów takiej usługi, jednak nie więcej niż 2 tys. zł.

Wnioski o przyznanie dotacji będzie można składać w kancelarii Urzędu Miasta Częstochowa nie później niż do 28 kwietnia. Informacje o terminie naboru i szczegółach procedury naboru wniosków dotacyjnych Urząd Miasta przekaże w najbliższym czasie.

Skip to content