Wracamy do tematu budowy węzłów przesiadkowych – a konkretnie remontu ulicy Piłsudskiego w centrum miasta, która miała zostać wykonana w ramach budowy węzłów. Ulica ta jest jedną z centralnych arterii w mieście będących w najgorszym stanie technicznym.
Przypomnijmy, w październiku ubiegłego roku Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie napotkał poważny problem w realizacji inwestycji. Oferenci w ramach przetargu zaproponowali wówczas wykonanie węzłów za kwoty znacznie przewyższające szacunkowe wyceny miasta. Miasto przewidziało na ten cel około 40 mln zł, podczas gdy najtańsza oferta w ramach przetargu opiewała na kwotę niemal o połowę wyższą – 59 mln. W minionych tygodniach przedstawiono sposób na rozwiązanie problemu błędnej wyceny ze strony miasta – rozciągnięcie inwestycji w czasie.
– Termin realizacji wydłużył się o rok. Pierwotnie miała być ta inwestycja zrealizowana w latach 2018-2019, ale ze względów formalno-prawno-ekonomicznych został ten zakres wydłużony o rok. Oczywiście w porozumieniu z urzędem miasta, z urzędem marszałkowskim. Bowiem, przypomnijmy, jest to inwestycja, na którą udało się pozyskać spore wsparcie ze środków UE. Dlatego mieszkańcy ulicy Piłsudskiego, jak i mieszkańcy innych ulic, w obrębie których będzie realizowana ta inwestycja, mogą być spokojni – mówi Maciej Hasik, rzecznik MZDiT.
W najbliższych tygodniach ma zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonanie węzłów przesiadkowych.
PK