Marcin Wroński: patriotyzm konsumencki powinien być pierwszym wyznacznikiem naszych wyborów przy sklepowych półkach

Marcin Wroński, zastępca Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa podkreśla: W tych szczególnych dniach, jakimi są Dzień Flagi RP, a jutro Święto Narodowe Trzeciego Maja, pragnę przypomnieć za Państwa pośrednictwem, że patriotyzm konsumencki powinien być pierwszym wyznacznikiem naszych wyborów przy sklepowych półkach. Zachęcam do wykorzystania materiałów z naszych mediów społecznościowych. #KupujŚwiadomie #Produktpolski.

Marcin Wroński/fot. KOWR

Święta majowe, a patriotyzm konsumencki

2 maja obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – polskie święto państwowe wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004 r o godle, barwach i hymnie RP. Ustawa zabrania używania symboli narodowych na przedmiotach przeznaczonych do obrotu handlowego, ale też wprost dopuszcza umieszczanie ich w formie stylizowanej lub artystycznie przetworzonej. Dokładnie takim przetworzeniem jest znak towarowy PRODUKT POLSKI.

Używanie znaku wprowadziła ustawa z dnia 4 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, a wzór znaku graficznego zawierającego informację PRODUKT POLSKI reguluje rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 16 grudnia 2016 r. Oznaczenie na towarze PRODUKT POLSKI wskazuje, że został wyprodukowany z surowców wytworzonych na terenie Polski, w przypadku produktów nieprzetworzonych – w 100%, a odnośnie produktów przetworzonych – w 75%. Dopuszczalne jest użycie importowanych składników, np. przypraw, bakalii, do 25% masy tych produktów pod warunkiem, że składniki te nie są wytwarzane na terenie naszego kraju.

Sytuacja związana z pandemią wirusa COVID-19 negatywnie odbija się na gospodarce. Według dostępnych analiz aż 79 groszy z każdej wydanej złotówki zostaje w Polsce, jeżeli kupimy produkt rodzimej firmy wyprodukowany w kraju. Okazuje się, że gdyby Polacy zmienili swoje przyzwyczajenia i nabywali przynajmniej o 1% więcej produktów polskich, w krajowej gospodarce pozostałoby ponad 6,6 mld zł rocznie! Dlatego w tym trudnym okresie tak ważne jest dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi działania informacyjne pod hasłem #KupujŚwiadomie #Produktpolski. Uruchomiona została strona www.gov.pl/produktpolski oraz profile w mediach społecznościowych: Facebook oraz Twitter: Do akcji #KupujŚwiadomie w ostatnim czasie zaczęli przyłączać się znani artyści i sportowcy. Filmiki z poparciem są udostępnione na Facebooku.

źródło: KOWR

Skip to content