Od poniedziałku (31.05) w całym kraju uczniowie szkół podstawowych i średnich wrócili do tradycyjnej nauki stacjonarnej. Dla wielu placówek to okazja do podsumowania realizowanych pod nieobecność dzieci inwestycji oraz projektów.
Tak też było w Jasnogórskiej Publicznej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I Stopnia w Częstochowie, gdzie powrót do szkoły uczniowie rozpoczęli uroczystym otwarciem ekologicznej pracowni w ogrodzie. Projekt został zrealizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii.
– Pracownia powstała w ramach ogólnopolskiego projektu organizowanego przez Gaz-System. W jego ramach należało przedstawić propozycję na edukację ekologiczną dzieci i młodzieży. Pracownia ma służyć pokazaniu młodemu pokoleniu, w jaki sposób obchodzić się ze środowiskiem naturalnym oraz jak umiejętnie z niego korzystać i go nie degradować – mówiła Jolanta Sosińska, dyrektor szkoły.
Powstanie pracowni nie byłoby możliwe bez odpowiednio napisanego projektu. Prace nad nim łącznie z zarysem budżetowym i opisem szeregu konkursów oraz warsztatów dla najmłodszych trwały kilka miesięcy.
– W naszej pracowni znajdują się ławostoły, dzięki którym możemy przeprowadzić każdą lekcję lub warsztaty na świeżym powietrzu w ogrodzie. Posiadamy również tablice edukacyjne, na których mamy umieszczone informacje na temat bioróżnorodności, oszczędzania wody, segregacji śmieci oraz poświęcone ochronie środowiska. Mamy zakupione budki lęgowe dla ptaków, hotele dla owadów oraz duży karmnik dla ptaków. Zakupiliśmy też ogrodową stację pogody do korzystania na zajęciach. Zakupiliśmy bardzo dużo roślin (w tym drzewek i krzewów) oraz kosze na śmieci. Wszystko po to, by rozwijać w naszych dzieciach poczucie szanowanie środowiska – mówiła Ewelina Hofman-Juszkiewicz, nauczyciel geografii i współtwórca projektu.
Uroczyste otwarcie pracowni było połączone z wręczeniem wyróżnień w wielu konkursach, które odbyły się podczas nauki zdalnej.
– Jeden z konkursów był związany z projektem, w ramach którego powstała nasza pracownia. Był to konkurs fotograficzny. Jego efekty możemy teraz podziwiać na wystawie w holu naszej szkoły. Mimo edukacji zdalnej nasi uczniowie brali udział w wielu innych konkursach, m.in. w ogólnopolskim Konkursie Zuch, w ogólnopolskim dyktandzie czy szkolnym konkursie recytatorskim poświęconym twórczości Tadeusza Różewicza z okazji roku tego poety – dodała dyrektor Jolanta Sosińska.
Na realizację projektu szkoła otrzymała dofinansowanie w kwocie 10 tys. zł. Na konkurs wpłynęło 221 projektów z całej Polski.
BNO
Portal czestochowskie24.pl do obsługi Twoich odwiedzin wykorzystuje pliki cookies. Kontynuowanie przeglądania serwisu traktujemy jako zgodę na używanie cookies.AkceptujęCzytaj więcej
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.