Otwarcie pracowni ekologicznej w Jasnogórskiej Publicznej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I Stopnia w Częstochowie, 31.05.2021/fot. Radio Fiat

Od poniedziałku (31.05) w całym kraju uczniowie szkół podstawowych i średnich wrócili do tradycyjnej nauki stacjonarnej. Dla wielu placówek to okazja do podsumowania realizowanych pod nieobecność dzieci inwestycji oraz projektów.

Tak też było w Jasnogórskiej Publicznej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I Stopnia w Częstochowie, gdzie powrót do szkoły uczniowie rozpoczęli uroczystym otwarciem ekologicznej pracowni w ogrodzie. Projekt został zrealizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii.

– Pracownia powstała w ramach ogólnopolskiego projektu organizowanego przez Gaz-System. W jego ramach należało przedstawić propozycję na edukację ekologiczną dzieci i młodzieży. Pracownia ma służyć pokazaniu młodemu pokoleniu, w jaki sposób obchodzić się ze środowiskiem naturalnym oraz jak umiejętnie z niego korzystać i go nie degradować – mówiła Jolanta Sosińska, dyrektor szkoły.

Powstanie pracowni nie byłoby możliwe bez odpowiednio napisanego projektu. Prace nad nim łącznie z zarysem budżetowym i opisem szeregu konkursów oraz warsztatów dla najmłodszych trwały kilka miesięcy.

– W naszej pracowni znajdują się ławostoły, dzięki którym możemy przeprowadzić każdą lekcję lub warsztaty na świeżym powietrzu w ogrodzie. Posiadamy również tablice edukacyjne, na których mamy umieszczone informacje na temat bioróżnorodności, oszczędzania wody, segregacji śmieci oraz poświęcone ochronie środowiska. Mamy zakupione budki lęgowe dla ptaków, hotele dla owadów oraz duży karmnik dla ptaków. Zakupiliśmy też ogrodową stację pogody do korzystania na zajęciach. Zakupiliśmy bardzo dużo roślin (w tym drzewek i krzewów) oraz kosze na śmieci. Wszystko po to, by rozwijać w naszych dzieciach poczucie szanowanie środowiska – mówiła Ewelina Hofman-Juszkiewicz, nauczyciel geografii i współtwórca projektu.

Uroczyste otwarcie pracowni było połączone z wręczeniem wyróżnień w wielu konkursach, które odbyły się podczas nauki zdalnej.

– Jeden z konkursów był związany z projektem, w ramach którego powstała nasza pracownia. Był to konkurs fotograficzny. Jego efekty możemy teraz podziwiać na wystawie w holu naszej szkoły. Mimo edukacji zdalnej nasi uczniowie brali udział w wielu innych konkursach, m.in. w ogólnopolskim Konkursie Zuch, w ogólnopolskim dyktandzie czy szkolnym konkursie recytatorskim poświęconym twórczości Tadeusza Różewicza z okazji roku tego poety – dodała dyrektor Jolanta Sosińska.

Na realizację projektu szkoła otrzymała dofinansowanie w kwocie 10 tys. zł. Na konkurs wpłynęło 221 projektów z całej Polski.

BNO

Skip to content