MZD: kolejne reorganizacje związane z remontami

Źródło fot.: MZD Częstochowa

Niecały rok pozostał do zakończenia budowy nowej alei Wojska Polskiego w Częstochowie (DK-91). Wraz z budową trzech dwupoziomowych skrzyżowań obraz infrastruktury głównej arterii Częstochowy zmieni się zarówno pod ziemią, jak i na powierzchni.

W związku z koniecznymi pracami od poniedziałku 16 stycznia wprowadzona zostanie (zapowiadana jeszcze w poprzednim roku) kolejna zmiana w organizacji ruchu. Zamknięta dla pojazdów zostanie czynna dotąd nitka w kierunku Warszawy od ul. Rakowskiej do ul. Krakowskiej. Reszta dotychczasowych zmian także zostanie utrzymana.

– Pełne zamknięcie całego, budowanego od podstaw odcinka alei Wojska Polskiego jest konieczne do wykonania przebudowy sieci uzbrojenia podziemnego, a są to sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej oraz gazociągi i wodociągi, co musi być przebudowane w pierwszej kolejności na fragmencie od ul. Krakowskiej w kierunku Rakowa – tłumaczył Wojciech Pałczyński dyrektor oddziału południe NDI S.A. – Po 16 stycznia zaczniemy od frezowania nawierzchni, żeby uwolnić front robót, które wymieniłem wcześniej. Później czekają nas tam roboty drogowe związane z całą konstrukcją nowego układu drogowego – wyjaśnił.

Wraz z dotychczasowymi i planowanymi rozbiórkami kładek dla pieszych wykonawca po 16 stycznia wyznaczy nowe szlaki dla pieszych w obrębie zlikwidowanych kładek, gdzie docelowo powstaną nowe obiekty.

– One będą oczywiście przesuwane wraz z postępem prac, ale na pewno pozostawimy możliwości przejścia dołem z jednej strony na drugą dla mieszkańców w pobliżu dotychczasowych przepraw. Pamiętajmy jednak, że mimo zabezpieczeń i oznaczeń będziemy poruszać się po placu budowy, więc powinniśmy szczególnie uważać na siebie i innych – ostrzegał Wojciech Pałczyński z NDI.

Przedstawiciel wykonawcy robót zapowiada ponadto na koniec stycznia prace związane z osadzaniem konstrukcji nowego obiektu mostowego w miejscu byłej estakady na Rakowie. Aktualnie stalowy szkielet jest zabezpieczany powłoką antykorozyjną w zakładzie prefabrykacji w Kielcach, gdzie poczeka na transport.

Budowa nowej alei Wojska Polskiego jest największą inwestycją drogową we współczesnej historii Częstochowy. To także jedno z największych przedsięwzięć drogowych realizowanych aktualnie w południowej Polsce. Inwestycja została dofinansowana ze środków UE. Jej łączny koszt po wznowieniu prac w 2022 roku wynosi 359 mln zł. Finał robót przewidziano na koniec 2023 roku.

BNO
Źródło: MZD Częstochowa

 

Skip to content