Kierowcy poruszający się po ulicach Głównej i Przejazdowej mają wrażenie, że dzieje się tam wszystko na raz. Prace miały ruszyć na przełomie czerwca i lipca, ruszyły natomiast w połowie października. A na przełomie listopada i grudnia została rozpoczęta wycinka drzew i krzewów wzdłuż miejskiego odcinka DK46. Wycinka mogła zostać rozpoczęta już w wakacje, jednak służby wojewódzkie długo zwlekały z wydaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID), bez którego nie można było podjąć żadnych działań w obrębie drogi.

Do niedawna w ciągu częstochowskiego odcinka DK46 były dwa wahadła: między węzłem A1 i ul. Marynarską oaz między Wigolenem a Dospelem. Uruchomiono jednak trzecie, na wysokości stacji paliw Shell, o czym mówi Maciej Hasik z Miejskiego Zarządu Dróg:

Przypominamy, że na budowie nowej drogi krajowej 46 w Częstochowie, pomiędzy ulicami Szamotową i Amonitową aktywna jest już trzecia sygnalizacja świetlna, kierująca ruchem wahadłowym. Pozostałe funkcjonują w ciągu ul. Przejazdowej, od szybowej do Marynarskiej oraz na skrzyżowaniu z ul. Tatrzańską, w obrębie budowy tymczasowego obiektu mostowego nad rzeką Gorzelanką. Musimy to uwzględnić, planując jazdę po zachodniej części naszego miasta, bo przejazd ulicami Główną i Przejazdową, które budowane są na nowo, wydłuży się.

Miejski Zarząd Dróg zapewnia, że w najbliższym czasie na DK46 nie powstanie kolejne wahadło. Kierowcy muszą się jednak liczyć z tym, że w kilku miejscach może wystąpić wahadłowe kierowanie ruchem, którym zarządzać będą robotnicy pracujący przy wycince drzew rosnących wzdłuż drogi. Takie utrudnienia występują w okolicy skrzyżowania z ul. Festynową oraz mogą wystąpić między dworcem PKP Gnaszyn a Wigolenem.

Skip to content