Fot. Radio Fiat

Zamknięte przychodnie Podstawowej Opieki Zdrowotnej, skargi, zgłaszane na telefoniczną informację pacjenta oraz skargi przesyłane do Rzecznika Praw Pacjenta. To właśnie te czynniki spowodowały prowadzenie działań Departamentu Kontroli Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zakres kontroli obejmie weryfikacje telefonicznego dostępu do placówek opieki zdrowotnej, z którym w ostatnich czasach jest problem.

– Weryfikacja prowadzona jest od września. Pracownicy Terenowego Wydziału Kontroli dzwonią do placówek POZ sprawdzając, ile trzeba wykonać połączeń, by móc skontaktować się z daną przychodnią. W przypadku ograniczonego dostępu lub jego braku, do świadczeniodawcy kierowane jest pismo o zmianę organizacji pracy podmiotu w sposób umożliwiający telefoniczny kontakt z placówką i bieżącą rejestracją. Jest to szczególnie ważne w dobie panującej epidemii, ograniczonego kontaktu bezpośredniego z przychodniami POZ oraz zwiększonej liczby udzielanych teleporad. – mówił Rafał Razik, kierownik Zespołu Komunikacji Społecznej Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Katowicach.

Kontaktujący się z daną przychodnią urzędnicy weryfikują telefoniczną dostępność świadczeń, takich jak możliwość umówienia się z lekarzem w danym dniu. W przypadku znacznych utrudnień w kontakcie lub jego zupełnego braku NFZ grozi placówkom sankcjami finansowymi.

Narodowy Fundusz Zdrowia w Katowicach ma w planach kontrole wszystkich punktów i miejsc udzielania Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Częstochowie. Podobne kontrole odbywają się w całej Polsce.

BNO

Skip to content