Dwa tygodnie temu miał miejsce jeden z najważniejszych dni bieżącego roku. Mowa o wyborach parlamentarnych, po których zostało mnóstwo materiałów wyborczych, w tym plakatów.

O tym, kiedy trzeba usunąć plakaty, a w jakich sytuacjach mogą one pozostać nieruszone, mówi dyrektor Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Częstochowie, Tomasz Doruchowski.

– Pełnomocnicy komitetów wyborczych są zobowiązani usunąć plakaty wyborcze, materiały agitacyjne itp. w ciągu 30 dni po wyborach – zaznacza Doruchowski. – Jedyny wyjątek, z którego mogą skorzystać pełnomocnicy, to nowy przepis, wprowadzony do Kodeksu Wyborczego. Ponadto nie trzeba usuwać materiałów z prywatnych posesji, oczywiście pod warunkiem, że znalazły się tam za zgodą właściciela.

Doruchowski zwraca również uwagę na konsekwencje, jakie mogą wyniknąć z nieusunięcia plakatów w wyznaczonym terminie.

– Jeżeli pełnomocnicy nie dopełnią tego obowiązku, to z polecenia wójta, burmistrza lub prezydenta miasta mogą być obciążeni kosztami jego usunięcia oraz grzywną – podsumowuje Doruchowski.

Wybory parlamentarne odbyły się 13 października. Materiały wyborcze, w miejscach, gdzie jest to wymagane, muszą zatem zostać ściągnięte do 11 listopada.

MSI

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content