Ponad 10 tys. wniosków i wiele błędów. „Rodzina 500+” w Częstochowie

dziecko

Do piątku 13 maja w programie „Rodzina 500+” w Częstochowie złożono już ponad 10 tys. wniosków, rozpatrzonych zostało ok. 2 tys. Program jest konsekwencją zapaści demograficznej w kraju i ma na celu przede wszystkim wspieranie wielodzietności, chociaż świadczenia zostaną przyznane również części jedynaków. W Częstochowie program jest realizowany sprawnie, problemem są natomiast często pojawiające się we wnioskach błędy, czasami bardzo prozaicznie. Świadczeniami zajmuje się w naszym mieście MOPS.

Według prognoz w programie „500+” zostanie złożonych do końca czerwca 15 tys. wniosków. Już w pierwszym tygodniu przyjmowanie wniosków, na początku kwietnia, do MOPS wpłynęło ich ok. 5 tys. Rozpatrzenie wniosków i poprawienie błędów wymaga czasu. – Myślę, że niektórzy może skupili się na tym, byleby jak najszybciej ten wniosek złożyć i teraz my musimy wzywać do uzupełnienia. Rzeczywiście, czasem brakuje podpisu, czasem jest wpisany zły dochód, czasem brakuje wpisanych wszystkich dzieci. Są to drobne błędy, jednak to też generuje czas, ponieważ musimy taką osobę wezwać. Nierzadko ludzie nie reagują na telefony czy SMS-y z prośbą o to, żeby się do nas zgłosili. Musimy wysłać prośbę listownie – mówi dyrektor MOPS w Częstochowie, Małgorzata Mruszczyk.

MOPS ma trzy miesiące od chwili wpłynięcia wniosku na wydanie decyzji i wypłacenie pieniędzy. Od dzisiaj, od poniedziałku 16 maja, punkty składania wniosków w Częstochowie – przy ul. Nowowiejskiego 26 i al. Niepodległości 20/22 – są czynne w zmienionych godzinach. W poniedziałek, środę i czwartek między 7.30–15.30, we wtorek między 7.30–17.00, w piątek natomiast w godz. 7.30–15.00. Od 13 kwietnia punkty były czynne do godz. 18.00, we wtorki do 20.00.

Krzysztof Rygalik

Skip to content