Remontów ciąg dalszy, drogowcy biorą się za DK-46

Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie poinformował, że we wtorek 17 sierpnia zakończył się wstępny proces uzyskiwania stosownych formalności związanych z planową przebudową częstochowskiego odcinka drogi krajowej nr 46. I chociaż prace nie rozpoczną się do września tego roku, kierowcy powinni już teraz przygotować się na utrudnienia. Przynajmniej do 2023 roku.

Zdaniem rzecznika prasowego MZD Macieja Hasika, przebudowa miejskiego odcinka DK46 jest inwestycją, na którą mieszkańcy czekali prawie pół wieku: – Jest to inwestycja, na którą czekają mieszkańcy tej części miasta od ponad 50 lat. Infrastruktura drogowa, która tam funkcjonowała już dawno nie spełniała potrzeb, które powinna. Jeśli chodzi o zakres prac będzie on szeroki. Wielu mówiło o inwestycji, przymierzało się ale na mówieniu się kończyło. Teraz na szczęście będzie to realne działanie, które pozwoli wybudować na ulicy Głównej i Przejazdowej zupełnie nową infrastrukturę drogową i okołodrogową, odwodnienie, przebudowę instalacji podziemnych, przebudowę skrzyżowań poprzecznych. Wiąże się to również z poprawą warunków funkcjonowania pieszych i rowerzystów. Szereg rzeczy, które są poboczne do tych stricte drogowych. Główna i Przejazdowa to jeden ślad drogi istniejący od granic miasta do skrzyżowania z ulicami św. Jadwigi i św. Barbary, ale też w ramach tej inwestycji wybudowany będzie nowy ślad drogi od wspomnianego skrzyżowania wzdłuż linii kolejowej, gdzie swój kres nowy ślad będzie miał przy ulicy Pułaskiego, w obrębie dworca PKP Stradom. To pozwoli na wyprowadzenie ruchu ciężkiego z centrum. Ten nowy ślad właśnie temu ma służyć. W ciągu Głównej i Przejazdowej będziemy mieć dwa pasy w jednym kierunku oraz trzeci pas manewrowy, który ma ułatwić włączanie się do ruchu.

Rozpoczęcie kolejnych prac, które dotkną w konsekwencji całe miasto, dla wielu mieszkańców jest zbytnią przesadą. Wielu mając w pamięci puste place budowy ciągnące się wzdłuż Alei Wojska Polskiego czy trakcji tramwajowej, postuluje m.in. wprowadzenie trzyzmianowego systemu pracy, tak by inwestycja została skończona możliwie jak najszybciej. Jednak zdaniem rzecznika jest to bardzo zły pomysł: – Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia prac w sposób należyty i bierze za to odpowiedzialność. Termin jest zawarty w umowie i z tego terminu powinien się wywiązać. W przypadku tej drogi termin realizacji to okolica połowy roku 2023. To, czy ona będzie przeprowadzana w systemie pracy dwu czy trzyzmianowym to się okaże się w trakcie. W przypadku DK91, prac przy rozbiórce Estakady, zdarza się tak, że praca musi prowadzona być 24 godziny na dobę. Być może będzie tak w przypadku DK46, ale to jest odpowiedzialność wykonawcy – przekonuje rzecznik MZD.

Co nt. rozpoczęcia przebudowy DK-46 sądzą częstochowianie? Sonda do wysłuchania na stronie Radia Fiat.

Dodatkowo przedstawiciel MZD twierdzi, że inwestycja musi zostać rozpoczęta właśnie w tym momencie, kiedy nie zostały zakończone jeszcze prace nad renowacją starej trakcji tramwajowej. Jak mówi Maciej Hasik: – Nie ma takiej możliwości, żebyśmy wszystko układali pod siebie. Byłoby idealnie, gdybyśmy mogli kończyć jedną pracę i zaczynać drugą. Mamy inwestycje, których finansowanie jest z różnych źródeł, które obarczone są terminami i ryzykiem. Każda inwestycja to szereg formalności. Od przetargu poprzez zezwolenia. Ciężko jest zaplanować konkretne daty początku i końca inwestycji. Ta inwestycja jest tą, o której wiele się mówiło. Od 50 lat czekano na zmianę ulicy Głównej i Przejazdowej. To jest dobrodziejstwo, że teraz się to zmieni, chociaż w tym czasie liczyć się będzie trzeba z utrudnieniami.

Więcej informacji o planowanych zmianach ruchu oraz samej inwestycji znajduje się na stronie internetowej częstochowskiego MZD.

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content