Ruszyła kampania “Kultura nie boli”

DSCF6212

Na placu Biegańskiego odbył się dziś (8 maja) happening, który zainicjował kampanię społeczną “Kultura nie boli” organizowaną przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie wspólnie z Zespołem Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego. – Staramy się udowodnić, że kultura nie boli. Próbujemy tez przekonać wszystkich, żeby powrócić do dawnej dobrej zasady kultury na co dzień – w tym roku w środkach komunikacji miejskiej. (…) Przygotowaliśmy ulotki, plakaty – obwiesiliśmy nimi samochody, tramwaje. Przygotowaliśmy również różnego rodzaju gry, zabawy, konkursy. (…) Całą akcję zaczęliśmy korowodem wzdłuż Alei – mówiła Anna Maciejowska, dyrektor częstochowskiego Plastyka.
Dzisiejsza akcja była jednocześnie odpowiedzią na ankietę, jaką przeprowadziło częstochowskie MPK. – Ankieta dotyczyła zachowań pasażerów w stosunku do współpasażerów. (…) Pasażerowie najczęściej zwracali uwagę na brak kultury, wulgaryzmy, palenie e-papierosów, piecie alkoholu czy też nieprzyjemny zapach. W ankiecie udział wzięło 1730 osób – wyjaśnił Robert Madej, zastępca prezesa zarządu MPK.
Przechodnie otrzymali od uczniów Plastyka ulotki, które zawierają dekalog pasażera.

Skip to content