Od 1 września użytkownicy MPK w Częstochowie mają możliwość doładowania karty miejskiej lub portmonetki w autobusach. Mieszkańcy wnioskowali o takie możliwości, więc wystartowano z pilotażowym projektem ebilet. Mogą z niego korzystać posiadacze imiennej karty miejskiej i portmonetki, mówi zastępca prezesa zarządu ds. sprzedaży i usług MPK, Mariusz Marciński:
– Oferta jest skierowana do wszystkich posiadających imienne karty mieszkańca. Każdy taki pasażer ma swoje konto w systemie, więc nie można przenieść środków na kartę na okaziciela.
Aby skorzystać z elektronicznego doładowania, należy zarejestrować swoją kartę na stronie www.ebilet.mpk.czest.pl, w zakładce doładowania internetowe wybrać rodzaj i parametry biletu:
– Karta jest zintegrowana z kontem w systemie, więc system wie, czy posiadamy ulgi, czy nie. Wybieramy elektroniczną portmonetkę lub bilet miesięczny za pośrednictwem operatora PayU, dokonujemy przelewu i w ciągu 24 h można przenieść środki na kartę.
Różni się to nieco w starych i nowych autobusach:
– W nowoczesnych autobusach na wyświetlaczu LED jest opcja „Doładowanie”. Wciskamy ten przycisk i wkładamy kartę. Ważne, aby włożyć ją do końca aż poczujemy opór i poczekać aż pojawi się komunikat na wyświetlaczu. Przy kasownikach starszego typu trzeba wcisnąć dwukrotnie 3. przycisk, czyli ten, który służy do sprawdzenia konta. Później wsunąć kartę i poczekać na komunikat na wyświetlaczu.
Transakcję można zakończyć w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w punktach kasowych sprzedaży biletów.
Więcej informacji na stronie ebilety.mpk.czest.pl.

KN

Skip to content