Kolejny sezon artystyczny w Filharmonii Częstochowskiej dobiega końca. W czwartek o godz. 19.00 w koncercie na zakończenie sezonu usłyszymy muzykę Waldemara Malickiego z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej pod przewodnictwem Adama Klocka.

O sezonie artystycznym i koncercie na zakończenie sezonu mówi dyrektor Filharmonii Częstochowskiej, Adam Klocek:

– Myślę, że sezon był ciekawy, było wiele myślę udanych wydarzeń artystycznych. Chociaż nie udało się zorganizować Festiwalu im. Hubermana w takiej formie festiwalowej. Rozciągnęliśmy te koncerty na czwarty kwartał ubiegłego roku i myślę, że one były naprawdę udane. A teraz kończymy z Waldemarem Malickim w bardzo ciekawym repertuarze, ponieważ jest to współczesne, światowe prawykonanie od roku 1942 lub 43 nie była nigdy wykonywana później „Fantazja londyńska” Clive’a Richardsona to jest typowo holywoodzko-filmowa muzyka, która myślę, że zachwyci każdego z feerią barw orkiestrowych, ale też Waldemar Malicki w fenomenalnej formie co na pewno potwierdzi w dwóch wirtuozowskich utworach, które z nami wykona.

W programie znajdą się takie utwory, jak: „Fantazja węgierska” Franciszka Liszta, „Fantazja londyńska” Clive’a Richardsona oraz suita na fortepian i smyczki na motywach „Pór roku” Antonio Vivaldiego, „Vivaldiana” Dariusza Zbocha. Sezon artystyczny się kończy, ale przed nami kolejny, który zaprezentuje ciekawe koncerty:

– Mam nadzieję, że te imprezy, które są dla nas najważniejsze, te daty które wypełniały swoimi koncertami pozostanie na swoim miejscu. My zaczynamy sezon artystycznych z przytupem, bo jeden z najbardziej lubianych po ostatnim konkursie Chopinowskim pianistów Garcia Garcia, w koncercie F-mol Fryderyka Chopina, więc to taki przebój klasyczny w jego wykonaniu. […] A w międzyczasie koncerty i symfoniczne, kameralne i trochę rozrywki. I na przykład Grzegorz Turnau w swoim projekcie nowym w Filharmonii Częstochowskiej z okazji Andrzejek. Także mam nadzieję, że będzie ciekawie, chociaż finansowo jest bardzo ciężko.

Dzisiejszy koncert rozpocznie się od utworu „Moja matka gęś” Maurice’a Ravela, pięć utworów charakterystycznych na podstawie europejskich bajek Perraulta.

KKO

Skip to content