Starostwo Powiatowe – jak działa w dobie pandemii

Fot. Radio Fiat

Sytuacja epidemiczna w kraju spowodowała dezorganizację wielu polskich instytucji, placówek i urzędów. Nie każdy wie, w jaki sposób coś załatwić, a najwięcej pytań pojawia się odnośnie spraw urzędowych. Jak wyrobić prawo jazdy? Jak zarejestrować samochód? To tylko niektóre z często zadawanych pytań, także przez czytelników portalu czestochowskie24.pl. O procedury funkcjonowania zapytaliśmy więc Starostwo Powiatowe w Częstochowie.

O pracy starostwa mówi rzecznik Michał Dzwonnik:

– W związku z obowiązującym na terenie całego kraju reżimem sanitarnym, Starostwo Powiatowe funkcjonuje w ramach nałożonych obostrzeń. Od 19 października ubiegłego roku załatwianie wszelkich spraw możliwe jest po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu wizyty. Osoby, które przybędą bez wcześniejszego kontaktu z urzędem, muszą liczyć się z dodatkowym czasem oczekiwania. Przypominamy, że część spraw można załatwić bez bezpośredniej wizyty w urzędzie. Zachęcamy do składania dokumentów przez platformę e-PUAP. Istnieje też możliwość umieszczenia dokumentów w skrzyni, umieszczonej przed wejściem do starostwa od ul. Sobieskiego. Numer do naszej centrali to (34) 32-29-100. Mamy również świadomość tego, że część naszych petentów nie korzysta z internetu. Takie osoby zapraszamy do naszego urzędu, gdzie na miejscu uzyskają wszelkie potrzebne informacje. Będą mogli również spisać potrzebne numery telefonów do poszczególnych wydziałów.

Jednym z częściej odwiedzanych w Starostwie Powiatowym jest wydział komunikacji. Petenci mogą umówić się na wizytę, dzwoniąc na numer (34) 32-29-160. Oprócz innej organizacji w funkcjonowaniu starostwo przygotowuje się do zmian wizualnych:

– Głównym celem modernizacji jest dobro osób przebywających na terenie naszej placówki. Zwiększenie dostępności architektonicznej naszego budynku dla osób niepełnosprawnych oraz podniesienie komfortu i szybkości obsługi petentów. Remont Starostwa Powiatowego w Częstochowie przy ul. Sobieskiego 9 w pierwszym etapie obejmie wejście główne, stworzenie sali obsługi klienta wraz z 8 stanowiskami i kasą, a także stworzenie dodatkowej poczekalni dla klientów wydziału komunikacji. Stworzony zostanie również nowoczesny system kolejkowy, który przyspieszy obsługę.

Modernizacja kosztować będzie ok. 3 mln zł. W budżecie powiatu zabezpieczono na ten cel 600 tys. zł.

ABK

Skip to content