Strefa Płatnego Parkowania? To nie sprawa Straży Miejskiej

Straż Miejska w Częstochowie nie zajmuje się sprawdzaniem biletów i abonamentów w Strefie Płatnego Parkowania. Od dłuższego czasu dyżurni odbierają telefony od mieszkańców, którzy za wycieraczką swojego auta znaleźli informację o tym, że nie mieli zakupionego biletu i muszą się liczyć z dodatkową opłatą.

Artur Kucharski, rzecznik prasowy częstochowskiej Straży Miejskiej przypomina, że parkingami miejskimi administruje inna częstochowska instytucja.

– Straż Miejska w Częstochowie informuje, że sprawdzaniem i kontrolą opłat w Strefie Płatnego Parkowania zajmują się tylko pracownicy Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie. Strefa Płatnego Parkowania służy do parkowania pojazdów, ale trzeba za to wnieść ustaloną opłatę. Straż Miejska może interweniować wobec kierowców aut, którzy swoje pojazdy zaparkowali w miejscach do tego zabronionych i nie stosują się do obowiązujących znaków i przepisów – poinformował Artur Kucharski.

W ubiegłym roku częstochowscy strażnicy interweniowali przy tego typu wykroczeniach średnio 17 razy dziennie.

W 2021 roku częstochowscy strażnicy miejscy podjęli 6136 interwencji wobec sprawców wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji – dodał.

Korzystając z okazji warto przypomnieć, że Strefa Płatnego Parkowania w Częstochowie obowiązuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00. Wszystkie 160 parkomatów funkcjonuje 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Tzw. opłata dodatkowa za brak kupionego lub ważnego biletu wynosi obecnie 75 zł.

BNO

Skip to content