Urząd Miasta bada zadowolenie interesantów

Jak co roku Urząd Miasta Częstochowy bada opinie swoich interesantów dotyczące jakości pracy magistratu.

Zainteresowani mogą wypełnić krótką ankietę przy okazji załatwiania swoich spraw, dzięki której będą mieli możliwość wykazać, czy są usatysfakcjonowani jakością ich obsługi. Mówi Łukasz Stacherczak z biura prasowego Urzędu Miasta Częstochowy:

– Ankieta jest oczywiście anonimowa, respondenci zaznaczają tylko czy wypełniała je kobieta, czy robił to mężczyzna. Po wypełnieniu ankietę można wrzucić do przygotowanej urny. Urząd chce zebrać ok. 500 ankiet, formularze będą więc dostępne w Biurze Obsługi Interesanta tylko przez jakiś czas.

Wypełnienie formularza nie zajmie dużo czasu, ponieważ interesanci muszą jedynie odpowiedzieć na kilka prostych i krótkich pytań:

– Pytamy w niej o ogólną ocenę poziomu świadczonych przez Urząd Miasta usług publicznych, a także o poziom zadowolenia z kilku kwestii związanych z obsługą w urzędzie: udzielanie informacji, wyczerpujących odpowiedzi, terminowość, gotowość do udzielania pomocy, równe traktowanie interesantów, poświęcanie uwagi indywidualnemu interesantowi. Poziom usług oraz kompetencje pracowników można oceniać w sześciostopniowej skali. Kolejne pytania dotyczą tego, skąd interesanci pozyskują informacje o tym, gdzie i jak załatwić sprawy w Urzędzie oraz co mógłby jeszcze zmienić i usprawnić w obsłudze interesantów.

Ankietę można dostać w punkcie informacji ogólnej oraz na stanowiskach przyjęć poszczególnych wydziałów. Są one dostępne w budynkach urzędu przy ul. Śląskiej, Focha i Waszyngtona. Pracę urzędu można również oceniać przez cały rok za pomocą systemu kolejkowego lub składając opinie i uwagi poprzez listy i e-maile.

AK