Kupuj Świadomie Produkt Polski – kampania MRiRW

Źródło fot.: www.gov.pl

– Produkt Polski to najbardziej rozpoznawalny znak Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, tak wynika z badań rynku – stwierdził sekretarz stanu Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.

Minister Romanowski zwrócił uwagę, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75% surowców wytworzonych w Polsce.

– To ma dać gwarancję, że surowce wykorzystywane do produkcji żywności pochodzą od polskiego producenta. Rodzime surowce są wykorzystywane coraz częściej. Patriotyzm konsumencki zarysował się bardzo mocno w czasie pandemii koronawirusa. Stało się tak dzięki różnym kampaniom, a także działalność Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Istotną rolę odegrały również inne podmioty, które promując własne produkty, wyraźnie oznaczały pochodzenie wykorzystywanych surowców – powiedział minister.

Jak przypomniał wiceminister, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć fakt, że wartość jej sprzedaży wynosi ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.

– Wbrew pozorom, każda złotówka włożona w polski system gospodarczy oraz korzystanie z polskich produktów daje gwarancję, że znaczna część tej złotówki powraca do krajowego obiegu gospodarczego. W każdej wydanej w ten sposób złotówce ponad 80% wydatku powraca. Jeśli sięgamy po polskie produkty, mamy gwarancję najwyższej jakości i najlepszego produktu. Konsumenci przywiązują się do oznaczenia Produkt Polski. Zachęcamy, aby przy zakupie kierować się oznaczeniem produktu Produkt Polski. Nie ma znaczenia fakt, czy dokonujemy zakupu w osiedlowym sklepie, czy większym markecie. Na każdej półce znajdziemy produkty wytworzone pod logiem Produktu Polskiego – dodał minister Rafał Romanowski.

Obecny na spotkaniu dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Waldemar Humięcki poinformował o szeregu akcji zaplanowanych w celu promowania kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.

– Z końcem lipca zorganizujemy w Polsce ponad 240 pikników z Produktem Polskim. W dniach 24-25 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się pierwszy Festiwal Polskiej Żywności Wysokiej Jakości: #KupujŚwiadomie. Celem tych wydarzeń będzie zwiększenie świadomości konsumentów nt. polskiej żywności, a także promocja żywności certyfikowanej odznaczeniami – mówił Waldemar Humięcki.

O tym, że producenci coraz częściej umieszczają znak Produkt Polski na swoich wyrobach, a także, że konsumenci chętnie wybierają krajowe produkty, przekonywał Marek Zagórski, prezes Krajowej Grupy Spożywczej. Dodał też, że Krajowa Grupa Spożywcza, jako jeden z największych partnerów, kupuje i przetwarza produkty kupione od polskich rolników, wspierając przy tym polskie marki spożywcze.

– To bardzo istotne, ponieważ te marki znane są doskonale. Należy do nich np. Polski Cukier. Jest to największy producent cukru w Polsce, a także największy partner plantatorów buraka cukrowego. Stale współpracujemy z niemal 15 tysiącami plantatorami od wielu lat. Niewielu o tym wie, ale co czwarta miska spożywanych przez nas płatków zbożowych, pochodzi od Krajowej Grupy Spożywczej i jest oznaczona znakiem Produkt Polski. Takie działania mają wymiar praktyczny, dzięki nim zachęcamy do zdrowego odżywiania. Jesteśmy w stanie zagwarantować konsumentom, że to, co spożywają, jest zdrowe. Ponadto gwarantujemy rozwój polskiej gospodarki – zapewniał prezes Marek Zagórski.

Kupuj Świadomie Produkt Polski to kampania, którą od 2019 roku prowadzi Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Kampania ma na celu po pierwsze edukację konsumentów, pokazując, że podczas codziennych zakupów warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów i czytać etykiety produktów spożywczych. Po drugie rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało czerwonych znakiem Produkt Polski. W ramach tegorocznej odsłony kampanii powstały: spot, banery i plakat, które będą emitowane w mediach.

BNO
Źródło: MRiRW

Skip to content