Studenci AJD uruchomili telewizję internetową

AK JANA DLUGOSZA UL WASZYNGTONA

Idea internetowej telewizji dla studentów AJD pojawiła się wśród samych studentów. Nie dysponują profesjonalnym sprzętem, doświadczeniem medialnym bądź edukacją w tym kierunku. Zespół złożony z kilkunastu pasjonatów począwszy od przełomu listopada i grudnia br. zamieszcza na jednym z portali społecznościowych własnoręcznie tworzone filmy. Inicjatywie nadano tytuł „Długosz TV”.

Twórcy Internetowej Telewizji Studenckiej uczą się w Instytucie Filologii Polskiej Akademii im. Jana Długosza. Inicjatorem powołania studenckiego kanału była jedna z pracowników naukowych na Wydziale Filologiczno-Historycznym AJD, a pomysł został omówiony i zaakceptowany w czasie jednego spotkania. W projekt zaangażowało się do tej pory 12 osób.

Twórcy internetowej telewizji nie zamykają się w hermetycznym środowisku. – Chcemy współpracować z ludźmi z różnych wydziałów. Fajnie by było, gdyby były różne spojrzenia, osób studiujących różne kierunki – powiedziała Dominika Niemczyk, współtwórczyni akademickiego kanału. – Bardzo byśmy chcieli, żeby nasza telewizja nie funkcjonowała wyłącznie na “facebooku” i na “youtubie”, tylko żeby na przykład była chociaż możliwość podpięcia się pod stronę internetową szkoły, bo jeszcze na razie o swojej własnej stronie internetowej nie mówimy – dodała Dominika Niemczyk, również z “Długosz TV”.

Mimo krótkotrwałego okresu działalności można mówić o pewnej popularności w lokalnym środowisku. Pierwszy z serii filmów został udostępniony publicznie 3 grudnia, zapowiedź pojawiła się kilka dni wcześniej. Wstępnie klaruje się ramówka internetowej telewizji. – Mamy program “Szpila”, który jest bardziej rozrywkowy. Tam właśnie mówimy o szołbiznesie, o kulturalnych wydarzeniach – zauważa Julia Hejczyk, współtwórczyni kanału. Tymczasem na przeszkodzie stoją choćby braki w sprzęcie do nagrywania, co studenci nadrabiają zapałem. – Mamy nadzieję, że jak staniemy się kołem naukowym, to wtedy będziemy się mogli starać o jakąś pomoc, bo faktycznie robi się coraz ciężej. Pomysłów jest masa, a możliwości są na razie średnie – konstatuje Maja Bednarska.

Od idei do realizacji minęło bardzo niewiele czasu, więc trudno na razie o podsumowanie, ale tym trudniej mówić o przyszłości “Długosz TV”. Studenckie telewizje, radia czy prasa działają w innych miastach, z powodu wymaganych nakładów finansowych często pod patronem rodzimych uczelni. Jednak największym kapitałem, jaki posiada „Długosz TV”, jest zaangażowanie jego twórców.

K. R.

Skip to content