Co wpływa na opóźnienie pociągów Kolei Śląskich?

Koleje Śląskie podają, że jedno zdarzenie jest w stanie wpłynąć na rozkład jazdy w całym regionie. 18 pociągów odwołanych w części lub całej relacji, 6 pociągów kursujących objazdem i łączne opóźnienia na ponad 1000 minut – to bilans tylko jednego zdarzenia na torach w regionie, czyli w tym wypadku niedawnej kradzieży sieci trakcyjnej na odcinku Ruda Śląska – Zabrze. – mówi Magdalena Iwańska, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

– Transport kolejowy to skomplikowany system naczyń połączonych, gdzie jedno zdarzenie jest w stanie oddziaływać w bardzo istotny sposób na ruch pociągów w całym regionie. Koleje Śląskie chciały to pokazać na przykładzie. Takim przykładem stała się dla nas sytuacja z kradzieżą sieci trakcyjnej, która zaowocowała opóźnieniami blisko 89 pociągów i to tylko pociągów Kolei Śląskich, na ponad 1000 minut. Zgodnie z naszymi szacunkami na skutek typowego wydarzenia nawet 15 tys. podróżnych mogło mieć problem z dotarciem do celu. – wyjaśnia Magdalena Iwańska.

Zgodnie z danymi Urzędu Transportu Kolejowego, województwo śląskie od lat pozostaje w czołówce, jeśli chodzi o występowanie tego typu zdarzeń. Kradzieże trakcji stanowią jedynie niewielką część wszystkich sytuacji, które mają wpływ na ruch pociągów w naszym regionie. Drzewa powalone na tory przez wiatr, zamknięcia szlaku ze względu na prace modernizacyjne, oczekiwanie na skomunikowania z innymi pociągami czy nawet konieczność wezwania policji na pokład pociągu – wszystko razem sprawia, że w rzeczywistości większość opóźnień Kolei Śląskich nie wynika z winy przewoźnika. O innych przyczynach opóźnień pociągów mówi Magdalena Iwańska:

– Bardzo istotnym elementem wpływającym na opóźnienia naszych pociągów są remonty na torach i różnego rodzaju usterki infrastruktury. Tutaj dodatkowo utrudnia fakt, że Koleje Śląskie kursują po najbardziej w Polsce obciążonej sieci jednotorowej. Kursując po takiej sieci jednotorowej w przypadku jakiegokolwiek zdarzenie losowego, które wpływa na przepustowość sieci, cały ruch kolejowy musi być wstrzymany.

Często wystarczy dobudowa dodatkowych rozjazdów, podniesienie prędkości na szlaku czy też poprawa przepustowości stacji. Co prawda wiąże się to z czasowymi utrudnieniami, jednak efektem końcowym prowadzonych na torach prac jest usprawnienie ruchu kolejowego.

Foto źródło: pexels.com

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content