Mobilne dyżury pracowników ZUS

Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pomogą w składaniu wniosków o świadczenia 500 plus i Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, a także w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

Aby każdy miał możliwość wyjaśnienia wątpliwości dotyczących świadczeń rodzinnych oraz złożenia elektronicznego wniosku o 500 plus lub RKO, ZUS organizuje dla swoich klientów specjalne dyżury. Jak to wszystko będzie wyglądało mówi Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego:

Ruszają mobilne punkty ZUS. Pierwsze zaplanowano na 24 lutego czwartek, dyżury odbędą się w 11 miejscowościach w województwie śląskim, w większości tam gdzie nie ma placówki ZUS. Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pojawią się w miejscowościach takich jak: Niegowa, Lipie, Tworóg, Rudziniec, Jastrzębie-Zdrój, Żory, Siemianowice Śląskie, Irządze, Wisła, Ujsoły. Ale także w placówce KRUS Bielsko-Białej.

Wnioski w sprawie świadczeń 500 plus i RKO można składać wyłącznie przez internet za pomocą bankowości elektronicznej, portalu Empatia oraz PUE ZUS. Do ZUS wpływają wnioski każdego dnia, jednak jest jeszcze spora grupa rodziców i opiekunów, którzy ich nie złożyli. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do udziału w dyżurach, w których eksperci pomogą nie tylko w założeniu elektronicznego wniosku, ale także w założeniu profilu PUE, na który będzie wpływała korespondencja z ZUS w spawie danego świadczenia.

Jeśli ktoś już teraz potrzebuje wyjaśnienia, nie chce czekać do czwartku może skorzystać ze specjalnej infolinii dotyczącej świadczenia wychowawczego 500 plus i RKO. Lub kontaktując się z centrum obsługi telefonicznej ZUS telefonicznie lub za pomocą adresu email cot@zus.pl – dodaje.

Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-18.00. Informacje można otrzymać także na miejscu w placówce ZUS lub zdalnie poprzez e-wizytę.

 

KKO

Skip to content